شناسهٔ خبر: 36166012 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کاهش ۱۰درصدی قیمت آهن و میلگرد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رشد قیمت نهاده‌های ساختمانی در تابستان امسال نسبت به بهار سال‌جاری تقریباً صفر درصد بود، اما نسبت به تابستان سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.
به گزارش مهر، نگاهی به آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد شاخص قیمت نهاده‌های ساختمانی در تابستان امسال در رقم ۴۰۷ بوده که نسبت به بهار سال‌جاری (بارقم ۹ /۴۰۶)، تقریباً بدون تغییر بوده است. در گروه میلگرد و پروفیل که بیشترین کاهش قیمت در تابستان نسبت به بهار رخ داد، افت قیمت ۲ /۹ درصد بوده است و در گروه سیمان، شن، ماسه و بتن که بیشترین افزایش قیمت ظرف سه ماه رخ داد، رشد ۱۳ درصدی ثبت شد. ضمن اینکه قیمت میلگرد و آهن و پروفیل در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته نیز ۶ /۰ درصد کاهش یافته، اما در سایر گروه‌های مصالح ساختمانی قیمت در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته افزایش شدیدی داشته است. به گونه‌ای که در گروه آجر و سفال رشد ۸ /۶۰ درصدی و در سیمان، شن و بتن رشد ۹ /۶۰ درصدی ثبت شده و این دو گروه، رکورددار افزایش قیمت‌ها هستند.
از نظر تغییرات سالانه نیز در حال حاضر سال ۹۵ با افزایش ۶۶ درصدی قیمت مصالح ساختمانی نسبت به سال ۹۴، بالاترین میزان افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی را طی سال‌های اخیر به خود اختصاص داده است پس از آن، سال ۹۷ با رشد ۸ /۴۷ درصدی قرار دارد؛ سال ۹۴ نیز تنها سال در ۱۰ سال اخیر است که رشد قیمت مصالح ساختمانی در آن نسبت به سال قبل از آن (۱۳۹۳) منفی بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما