شناسهٔ خبر: 36143489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین:

۲۰ واحد مسکونی در روستاهای استان قزوین دچار آب گرفتگی شد

مهدیخانی گفت: بارش شدید باران در روزهای گذشته، تاکنون موجب آب گرفتگی ۲۰ واحد مسکونی، تخریب پنج واحد و تلفات ۱۸ راس دام در استان قزوین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «قدرت الله مهدیخانی» بیان کرد: از آنجا که استان قزوین در معرض حوادث مختلف است و شرایط جوی هم به گونه ای است که در این فصل شاهد بارش های شدید هستیم، آمادگی دستگاه ها برای مقابله با هر گونه بحران ضروری است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اضافه کرد: در صورت نداشتن آمادگی لازم در فصول مختلف با کوچکترین حادثه، دچار ضرر و زیان جدی می شویم و قادر به جبران نخواهیم بود.

 

وی عنوان کرد: با توجه به پیش بینی اداره هواشناسی شاهد تداوم بارش ها تا اواسط هفته خواهیم بود و باید آمادگی خود را برای آب گرفتگی، بروز سیل و سایر مشکلات دیگر حفظ کنیم.

 

مهدیخانی توضیح داد: یکی از راهکارهای جلوگیری از سیلاب و کاهش خسارت ها، لایروبی رودخانه هاست که در این خصوص از مجموع 2 هزار و 750 کیلومتر رودخانه موجود در استان حدود 41 کیلومتر از داخل شهرها عبور می کند که لایروبی آنها ضروری است.

 

وی اعلام کرد: با همکاری شهرداران استان خوشبختانه لایروبی رودخانه ها در 15 شهر انجام شده و در پنج شهرداری هم در حال اجراست و ۵ شهر هم رودخانه ای ندارد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اضافه کرد: در اثر جاری شدن سیل در روز گذشته در روستاهای جم جرد، دو دهه و بویینک و دستجرد تاکستان، جنوب بوئین زهرا و کوهین تعداد پنج واحد مسکونی تخریب و 20 واحد مسکونی دچارآبگرفتگی شد و 18راس دام، تلف شدند.

 

وی تأکید کرد: همچنین جاری شدن سیل به 2 دهنه پل و 2 واحد مرغداری هم آسیب زد و موجب مسدود شدن جاده قدیم قزوین به رشت برای دقایقی کوتاه شد که در اتوبان هم مشکلاتی ایجاد شد که با حضور به موقع آن را برطرف کردیم.

 

مهدیخانی یادآورشد: پس از آب گرفتگی جاده با استفاده از تجهیزات راهداری و همچنین جابجایی نیوجرسی‌های وسط جاده مسیر آب باز شد و در حال حاضر دستگاه‌ های امدادی و خدماتی در آماده ‌باش کامل هستند و در استانداری هم آماده هماهنگی برای کارها هستیم.

 

وی تصریح کرد: در روزهای بارانی با تهدید آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی مواجه راننده‌ها مواجه ایم که باید نکات ایمنی مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: از شهروندان می خواهیم از اتراق در حاشیه رودخانه ‌ها اجتناب کنند و با توجه به احتمال بارش برف در ارتفاعات از رانندگان انتظار داریم ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و لباس گرم با احتیاط رانندگی کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی های انجام شده در استان قزوین، برای مقابله با تغییرات جوی و حوادث غیرمترقبه در آمادگی کامل قرار داریم.

نظر شما