شناسهٔ خبر: 36137556 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تایید جسد "البغدادی"

یک مسئول نظامی آمریکایی گفت: جسد "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش از طریق آزمایش دی ان‌ای شناسایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 بعد از آنکه خبرهای ضدو نقیض از بدست آوردن اطلاعات محل اختفای سرکرده داعش منتشر می شود، صبح امروز یکشنبه آمریکایی ها اعلام کردند که سرکرده داعش، در یک عملیات سری در ادلب و در حمله بالگرد‌ها در ادلب واقع در شمال غرب سوریه به هلاکت رسیده است.
 
والی داعشی موصل (فرماندار) و پدر همسر البغدادی همچنین "ایوب الزاوی" محافظ شخصی البغدادی چندی پیش در عملیات آمریکایی‌ها کشته شدند. العربیه نوشت باجناق البغدادی که در عراق زندانی است محل اختفای او را لو داده است.
 
سازمان اطلاعات عراق اعلام کرد: بعد از دستیگری یک زن و یک مرد از نزدیکان البغدادی محل اختفای وی را شناسایی کرده است.

یکی از مسئولان نظامی آمریکا گفته است البغدادی هنگامی که جلیقه بمب گذاری شده خود را منفجر کرد کشته شد.  جسد البغدادی از طریق آزمایش دی ان‌ای شناسایی شد.

ادلب تنها منطقه‌ای است که در سوریه همچنان تحت کنترل گروه‌های تروریستی قرار دارد و عملیات آمریکا علیه البغدادی در حالی صورت گرفته که ارتش سوریه قصد دارد برای به زودی عملیات پاکسازی این منطقه را آغاز کند.

امریکا در شرایطی البغددی سرکرده داعش را حذف کرد که با توجه به تحولات شمال سوریه از دستگیری او به دست ارتش سوریه و متحدانش در ادلب نگران بود.

البغدادی هنگام اشغال عراق، سال‌ها در زندان «ابوغریب» در بازداشت آمریکایی‌ها قرار داشت و پس از آزادی، به مرور گروه تروریستی داعش را شکل داد.

نظر شما