شناسهٔ خبر: 36128629 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پرواز و رنگ‌آمیزی جت "کوثر" مطابق استاندارد‌های جهانی

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: تمامی مراحل طراحی، ساخت، پرواز، رنگ‌آمیزی و مباحث مطرح شده و مرتبط با چرخ‌های جت پیشرفته آموزشی کوثر، مطابق استاندارد‌های روز دنیا است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  امیر سرتیپ "عبدالکریم بنی‌طرفی" گفت: ساخت هواپیما‌های مختلف برابر نقشه راهی است در صنعت دفاعی کشور است.
او افزود: در زمینه تولید انواع هواپیما‌های ملخی آموزشی کاملا خودکفا هستیم و طی سال‌های گذشته این نوع هواپیما‌ها ساخته شده است و برای دستیابی به اهداف بلند صنعت هوایی با برنامه‌ریزی متناسب حرکت می‌کنیم.
 
کوثر جنگنده چندمنظوره ساخته شده در دو نوع دوسرنشینه و تک‌سرنشین است. جت کوثر نخستین جنگنده تمام ایرانی است.
پرواز و رنگ‌آمیزی جت
امیرسرتیپ بنی‌طرفی همچنین درباره تعداد هواپیما‌های مورد نیاز از سری جت آموزشی یاسین برای نیروی هوایی کشور گفت: نیروی هوایی در حال بررسی دقیق نیازمندی خود درباره جت یاسین است، اما معمولا ۳ یا ۴ اسکادران مورد نیاز است که هر اسکادران هم ۱۶ فروند خواهد بود.

جت آموزشی یاسین دقیقا مطابق با نیاز‌های آموزشی نهاجا و برای آموزش پیشرفته خلبانان استفاده می شود. جت آموزشی و رزمایشی یاسین، چندی پیش پرواز رسمی خود را در پایگاه شهید نوژه همدان آغاز کرد.

جت آموزشی یاسین دقیقا مطابق با نیاز‌های آموزشی نهاجا ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با تأکید بر اهمیت بومی بودن موتور هواپیمای یاسین گفت: یکی از مشکلات ما تهیه موتور این هواپیما بود ولیکن تولید کنندگان خارجی حاضر نشدند موتور را به ما بفروشند، ولی با تلاش متخصصان صنعت دفاعی، موتور ملی "اوج" به تولید انبوه رسید و در این هواپیما مورد استفاده قرار گرفت.

امیر بنی طرفی گفت: این نوع رنگی که در هواپیمای جت یاسین به کار رفته است، پرایمر (primer) یعنی رنگ اولیه (بتونه) نام دارد. تکنیسین‌های پرواز پس از هر پروازی هواپیما را با دستگاه‌های مخصوص بررسی می‌کنند و دانه دانه پرچ‌های روی بدنه و بال هواپیما مورد بررسی قرار می‌گیرد و این رنگ کمک می‌کند تا اشکالات و نواقص آشکار شده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام فنی صورت بگیرد و این یک استاندارد در همه دنیا است.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع درباره چرایی باز بودن چرخ‌ها هنگام پرواز تصریح کرد: در پرواز‌های اول و آزمایشی اصلا چرخ هواپیما را جمع نمی‌کنند و در همه دنیا و ۱۰ کشوری که هواپیما طراحی می‌کنند این کار انجام می‌شود.
 
مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع همچنین از وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و کارکنان نیروی هوایی قدردانی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما