شناسهٔ خبر: 36120169 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مناقشات به غیر از خسارت و هزینه رهاوردی برای عربستان نداشته است / از پیشنهاد مذاکره با کشور‌های استقبال می‌کنیم

نقوی حسینی گفت:کشور‌های منطقه باید مسائل شان را خودشان با مذاکره حل کنند و نیاز به دخالت آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گر نیست.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سیدحسین نقوی‌حسینی، با اشاره به لزوم کاهش تنش در منطقه و رفع مشکلات توسط خود کشور‌های منطقه گفت: به عنوان یک موضع راهبردی، جمهوری اسلامی ایران همیشه معتقد بوده که تمام مناقشات، تنش‌ها و اختلافات بین کشور‌های منطقه با مذاکره قابل حل بوده و نیاز به مناظره، کشمکش و دخالت نظامی ندارد.


پاسخ یمن و حمله به آرامکو نشان داد که تجاوزگری هرگز جواب نمی‌دهد


نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران یمن تصریح کرد: عربستان چند سالی است که با ائتلاف وارد باتلاق یمن شده است؛ حمله نظامی کرده و در این باتلاق گیر افتاده است.

وی با اشاره به موضوع حمله به تاسیسات "آرامکو" ادامه داد: وقتی یمن با قدرت نظامی به "آرامکو" که چندین حلقه کنترل و راداری دارد، حمله می‌کند یا عملیات گسترده‌ای که یمنی‌ها انجام دادند و هفت هزار اسیر فقط از عربستان و ائتلاف شان گرفتند؛ این نشان می‌دهد که تجاوزگری واقعاً اشتباه بوده است.


درهر درگیری در خلیج فارس و منطقه، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها میلیارد‌ها دلار سلاح می‌فروشند


سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه در هر درگیری در خلیج فارس و منطقه صورت می‌گیرد، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها میلیارد‌ها دلار سلاح می‌فروشند، مطرح کرد: کشور‌های منطقه و حوزه خلیج فارس به جای این درگیری‌های نظامی و دخالت قدرت‌های سلطه گر، باید بیایند، بنشینند و گفتگو کنند، چراکه قدرت‌های سلطه گر در منطقه همیشه می‌خواهند مارا درگیر نظامی کنند تا سلاح هایشان را بفروشند.


اختلافات و مناقشات، هزینه‌های زیادی را به عربستان وارد کرده است


سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه اختلافات و مناقشات، خسارت‌ها و هزینه‌های زیادی را به عربستان وارد کرده است و هیچ رهاوردی برای آن‌ها نداشته است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی از پیشنهاد مذاکره با کشور‌های منطقه از جمله عربستان برای حل مناقاشات استقبال می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد رئیس‌جمهور کشورمان مبنی بر "صلح هرمز" در راستای کاهش تنش‌ها و همدلی کشور‌های منطقه است، پیشنهاد مقامات امارات و دعوت برای گفت و گوی کشور‌های منطقه تا برای حل مناقشات با هم صحبت کنند در همین راستا است، کشور‌های منطقه باید مسائل را خودشان با مذاکره حل کنند و نیاز به دخالت آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گر نیست.

نظر شما