شناسهٔ خبر: 36093359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

ضرورت اقامه نماز اول وقت در مدارس/ خیرین را پای کار بیاوریم

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه باید خیرین را برای کمک به برپایی نماز اول وقت در مدارس پای کار بیاوریم، گفت: هرکاری می توانید انجام دهید اما نماز اول وقت در مدارس تعطیل نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» صبح امروز( ۲ آبان) در جمع طلاب حوزه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه یکی از کارهای اشتباهی که در گذشته در حوزه های علمیه وجود داشت، تعطیلی روزهای پنج شنبه بود، اظهار داشت: طلاب جوان به سمت مطالعه کتابهای مفید و استفاده دقیق از زمان بروند.

 

وی با بیان اینکه خدا به زمان قسم خوده است، گفت: طلاب جوان باید تحصیل همراه با تفریح و ورزش را داشته باشند و از عمر خود به نحو مطلوب استفاده کنند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه چنانچه کار برای خدا نباشد، خسارت است، افزود: طلاب برای کسب مدرک درس نخوانند، هر طلبه باید تفسیر یک جزء قرآن را بداند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه بسیاری از کتابهایی که در حوزه علمیه خواهران تدریس می شود، بی فایده است، گفت: علم باید مفید باشد و یا مشکلی از جامعه و شخص حل کند.

 

حوزه‌های علمیه پاسخگوی نیاز جامعه نیستند

وی با اشاره به اینکه بنده نامه ای را به رهبر معظم انقلاب نوشتم که حوزه های علمیه پاسخگوی نیاز جامعه نیستند، تاکید کرد: روحانیون به سمت بیان از طریق قصه گویی و قصه های قرآنی بروند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه یک روحانی باید حداقل در هفته ای یک جلسه با دانش آموزان مدارس هم کلام شود، ادامه داد: روز قیامت باید مسئولان جواب دهند که چرا به اقامه نماز اول وقت در مدارس بی توجهی می کنند، نسل نو را نباید رها کرد.

 

وضعیت توجه به نماز در این دولت کم رنگ شد 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود:«بنده به معاون اول رئیس جمهور(جهانگیری) هم گفتم که من خواهم گفت که در زمان شما وضعیت توجه به نماز کم شد».

 

وی با بیان اینکه طلبه ها حتی اگر آموزش و پرورش به آنها هزینه هم ندهد، حداقل هفته ای یکبار برای خدا به مدارس نزدیک منازل خود بروند و اقامه نماز داشته باشند، افزود: نمی توان گفت چون تامین اعتبار نمی شود، نماز را رها کرد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه افراد خیر را برای کمک به برپایی نماز اول وقت در مدارس پای کار بیاورید، افزود: هرکاری می توانید انجام دهید اما نماز اول وقت در مدارس تعطیل نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان تاکید کرد: طلبه ای که حاضر نباشد برای نسل جدید کشور در هفته ای نیم ساعت وقت بگذارد، از طلبگی بیرون برود.

 

نظر شما