شناسهٔ خبر: 3608776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افراد مسلح کنترل چند ساختمان دولتي را در شهر سرت ليبي به دست گرفتند

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 93/11/25
خبرگزاری رسمی لیبی روز شنبه اعلام کرد افراد مسلح کنترل چند ساختمان دولتی ازجمله ایستگاه های رادیو و تلویزیون محلی و چند اداره دولتی را در شهر سرت به دست گرفته اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از طرابلس ، جزئیات در این زمینه هنوز مشخص نیست اما خبرگزاری رسمی لیبی اعلام کرد افراد مسلح پس از حمله به این ساختمان های دولتی ، کارکنان دولتی را مجبور کردند خارج شوند.
امکان دسترسی به مقامات لیبی و ساکنان محلی برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه از آنها فراهم نشده است.
گروه های ستیزه جو از جمله گروه انصارالشریعه که آمریکا نام آن را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است در شهر سرت حضور دارند.
از زمانی که گروهی به نام « فجر لیبی » کنترل طرابلس را در ماه اوت گذشته به دست گرفت و با انتصاب کابینه ای برای خود ، عبدالله الثنی نخست وزیر به رسمیت شناخته شده لیبی را در سطح بین المللی وادار کرد به شرق کشور برود این کشور با بی ثباتی روزافزون روبرو بوده است.
حاکمان جدید در پایتخت لیبی ائتلافی تحت رهبری عمر الحاسی هستند که می گویند به تلاش ها برای سرنگون کردن معمر قذافی در سال 2011 کمک کرده اند. سازمان ملل متحد و قدرت های جهان دولت عمر الحاسی را به رسمیت نشناخته اند اما این دولت کنترل وزارتخانه ها ، تاسیسات نفتی ، فرودگاه ها و بخش زیادی از غرب و مرکز لیبی را در اختیار دارد.
161/132

نظر شما