شناسهٔ خبر: 36074595 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پیش بازی اینتر-دورتموند؛ میزبان به دنبال حفظ امید به صعود، مهمان در اندیشه نزدیک تر شدن به آن (همراه با نظرسنجی)

مرتضی بابایی

دو تیم اینتر و دورتموند که هر دو غائبین مهمی دارند، فردا شب دیدار رفت خود برابر یکدیگر را برگزار خواهند کرد و مطمئنا اگر آبی و مشکی ها در این دیدار شکست بخورند کارشان برای صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان بسیار سخت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2019-2020، اینتر میزبان بورسیا دورتموند خواهد بود.

مشخصات بازی

تاریخ ساعت ورزشگاه داور
چهارشنبه، اول آبان 22:30 سن سیرو آنتونی تیلور(انگلستان)

بررسی وضعیت دو تیم

قرار است دو تیمی در برابر یکدیگر قرار بگیرند که در لیگ های ایتالیا و آلمان فقط یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و در هفته های اخیر در دقایق پایانی دیدار های خود گل های نسبتا زیادی دریافت کرده اند. اما در لیگ قهرمانان اروپا، اینتر در بازی اول خود در گروه F تساوی غیر منتظره ای برابر اسلاویا پراگ کسب کرد و در بازی دوم خود نیز در نیوکمپ مقابل بارسلونا شکست خورد. دورتموند نیز در بازی اول خود با بارسلونا به تساوی بدون گل رسید و در دیدار دوم نیز اسلاویا پراگ را در جمهوری چک شکست داد. نراتزوری اگر در بازی چهارشنبه شب شکست بخورد آنگاه در سه بازی دور برگشت خود به یک معجزه برای صعود به مرحله بعد نیاز خواهد داشت و اگر بتواند زنبور ها را شکست دهد با این تیم هم امتیاز خواهد شد و بنابراین امید خود برای صعود را حفظ خواهد کرد. 

ترکیب احتمالی دو تیم

اینتر(3-5-2): هندانوویچ؛ گودین، اشکرینیار، دی فرای؛ کاندروا، بارلا، بروزوویچ، وسینو، آساموآ؛ مارتینز، لوکاکو

دورتموند(4-2-3-1): بورکی؛ حکیمی، وایگل، هوملس، گریرو؛ ویتسل، دلینی؛ سانچو، برانت، هازارد؛ گوتسه

غائبین دو تیم

در اینتر الکسیس سانچز و دنیلو دی آمبروزیو قطعا در این دیدار غیبت خواهند داشت و در مورد حضور استفانو سنسی نیز شک و تردید بسیار زیادی وجود دارد. در دورتموند نیز مارسل اشملزر، پاکو آلکاسر و مارکو رویس در این دیدار غائب خواهند بود و ممکن است رومن بورکی نیز که در بازی قبلی دورتموند مصدوم شد در بازی چهارشنبه شب غیبت داشته باشد. لوکاس پیشچک نیز به نظر می رسد به این دیدار نمی رسد.

سابقه مصاف های رو در رو

افعی ها و زنبور ها تاکنون در رقابت های اروپایی 4 بار به مصاف هم رفته اند. دو دیدار آخر این دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی جام یوفا در فصل 1993/94باز می گردد که اینتر در دیدار رفت و در آلمان 3-1 پیروز شد درحالی که در بازی برگشت در ایتالیا 2-1 شکست خورد اما در مجموع به نیمه نهایی صعود کرد. اینتر در آن رقابت ها (جام یوفا) تا فینال پیش رفت و با غلبه بر سالزبورگ موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

دو تقابل اول اینتر و دورتموند نیز به دیدار نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا در سال 1964 باز می گردد. دیدار رفت دو تیم در آلمان با نتیجه 2-2 به پایان رسید اما در بازی برگشت نراتزوری موفق به پیروزی 2-0 و صعود به فینال شد. در دیدار فینال نیز شاگردان هلنیو هررا فقید، موفق به شکست دادن رئال مادرید شدند تا اولین قهرمانی خود در جام باشگاه های اروپا را به دست آورند.

نکات آماری

  1. اینتر در 6 بازی اخیر خود برابر تیم های آلمانی در رقابت های اروپایی بدون پیروزی بوده است (یک تساوی و یک شکست برابر آینتراخت فرانکفورت و 4 شکست دیگر برابر شالکه و وولفسبورگ). آخرین پیروزی نراتزوری برابر نماینده ای از آلمان، به بازی مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان فصل 2010/11 باز می گردد که موفق شد این تیم را در مونیخ با نتیجه 3-2 شکست دهد.
  2. اینتر در تمامی 4 بازی آخر خانگی خود برابر تیم های آلمانی (مقابل آینتراخت فرانکفورت، وولفسبورگ، شالکه و بایرن مونیخ) شکست خورده است.
  3. اینتر در 6 بازی آخر خود در لیگ قهرمانان در کسب پیروزی ناکام بوده است.
  4. دورتموند در 7 بازی آخر خود در لیگ قهرمانان فقط 2 بار موفق به پیروزی شده است (به علاوه 3شکست و 2 تساوی). زنبور ها همچنین در 13 بازی اخیر خارج از خانه خود در این رقابت ها فقط 3 پیروزی به دست آورده اند (به علاوه 6 شکست و 4 تساوی).
  5. دورتموند در 7 دیدار از 10 بازی آخر خود در لیگ قهرمانان موفق به ثبت کلین شیت شده است.
  6. آخرین باری که دورتموند به ایتالیا آمد در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا در فصل 2017-2018 بود که در مقابل آتالانتا به تساوی 1-1 رسید اما به لطف پیروزی در بازی رفت، به دور بعد صعود کرد. آنها در تاریخ در تمامی 7 مسابقه ابتدایی خود در زمین تیم های ایتالیایی شکست خوردند اما در 9 بازی آخرشان در ایتالیا این آمار را به 3 پیروزی، 2 تساوی و 4 شکست بهبود بخشیده اند.
  7. آنتونیو کونته به عنوان سرمربی تاکنون شکست خانگی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را تجربه نکرده و 4 برد و 6 تساوی کسب کرده است. تنها مربیانی که رکورد شکست ناپذیری طولانی تری در بازی های خانگی دور گروهی نسبت به کونته داشته اند، فرانک رایکارد با 12 بازی و یوپ هاینکس با 11 بازی نام دارند.

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه هواسکورد

اینتر 1-1 دورتموند

مصاحبه مربیان قبل از بازی

کونته: مسابقه مهمی برابر دورتموند داریم اما دیدار مرگ و زندگی برای ما محسوب نمی شود؛ لائوتارو مارتینز باید بداند همه چیز گل زدن نیست

فاوره: با کونته موافقم که گفت مسابقه اینتر-دورتموند برای صعود به دور بعد تعیین کننده نیست؛ هنوز نمی دانم بورکی می تواند بازی کند یا نه

نظرسنجی طرفداری

شرکت در نظرسنجی طرفداری مخصوص دیدار اینتر-دورتموند

نظر شما