شناسهٔ خبر: 36067969 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخشش ووشوکاران ایران در روز سوم مسابقات جهانی

تهران_ ایرنا_ ووشوکاران ایران در روز سوم مسابقات جهانی شانگهای به ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافتند. پنج سانداکار تیم مردان نیز به فینال رسیدند.

صاحب‌خبر -

روز سوم از پانزدهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جهان، امروز (سه‌شنبه) در شانگ‌های چین برگزار شد و پنج نماینده ساندا ایران در بخش مردان با کسب پیروزی در دیدار نیمه‌نهایی موفق به حضور در دیدار نهایی شدند.

عرفان آهنگریان در دیدار نیمه‌نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم به مصاف تابورا کلمنته از فیلیپین رفت و در دو راند متوالی موفق به شکست حریف خود شد تا نخستین فینالیست ساندا مردان ایران لقب گیرد.

نماینده کشورمان پیش از این موفق به شکست حریفانی از برزیل و اندونزی شده بود. آهنگریان برای کسب مدال طلا فردا به مصاف حریفی از روسیه خواهد رفت.

در دیدار نیمه‌نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم، محسن محمدسیفی در دور راند متوالی مقابل ژیائو یانگ لی از چین به برتری رسید تا به دیدار نهایی صعود کند.

سیفی پیش از حضور در دیدار نیمه‌نهایی موفق به شکست حریفانی از اندونزی و کره‌جنوبی شده بود. نماینده کشورمان برای کسب نشان طلا فردا به مصاف نماینده لبنان خواهد رفت.

یوسف صبری در دیدار نیمه‌نهایی وزن ۷۵ کیلوگرم به مصاف محمد دی‌ها از تونس رفت و در راند نخست با اختلاف ۱۲ امتیاز حریف خود را شکست داد تا او نیز در یک قدمی کسب مدال طلا قرار بگیرد.

صبری برای حضور در دیدار نیمه‌نهایی حریفانی از پاکستان و فرانسه را شکست داده بود. نماینده کشورمان برای کسب نشان طلا، فردا (چهارشنبه) به مصاف سعد بوریکا از مراکش خواهد رفت.

در دیدار نیمه‌نهایی وزن ۸۰ کیلوگرم، علی خورشیدی در دو راند متوالی عید جورجیس از لبنان را شکست داد تا او نیز جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کند.

نماینده کشورمان برای حضور در دیدار نیمه‌نهایی موفق به شکست نمایندگانی از لهستان و لبنان شده بود و برای کسب نشان طلا، فردا به مصاف نماینده چین خواهد رفت.

همچنین میلاد عارفی‌مقام در دیدار نیمه‌نهایی وزن ۸۵ کیلوگرم، در دور راند متوالی از سد سعد جئورجیس از لبنان گذشت تا پنجمین فینالیست ساندا ایران لقب بگیرد.

عارفی‌مقام برای حضور در دیدار نهایی موفق به شکست حریفانی از رومانی و ترکیه شده بود و فردا (چهارشنبه) برای کسب نشان طلا مقابل چونگ مین پام از ویتنام به میدان خواهد رفت.

در رقابت‌های امروز، الهه منصوریان در وزن ۶۵ کیلوگرم برابر اژه شاکر در فینال پیروز شد و مدال طلا را از آن خود کرد. این ورزشکار در مراحل قبلی، نفراتی از فرانسه و لبنان را برده بود.

محمدعلی مجیری در فرم "نن دائو" با نمایشی تحسین برانگیز به مدال طلا دست یافت تا جوان ۱۸ ساله ایران، تاریخ سازی کند.

در تالوی زنان هانیه رجبی در فرم "نن دائو" به مدال نقره رسید و زهرا کیانی به مدال برنز فرم "چانگ چوان" دست یافت.

به این ترتیب تعداد مدال های تیم ایران تا پایان روز به چهار طلا، یک نقره و یک برنز رسید.

این مسابقات، فردا (چهارشنبه یکم آبان ماه) با برگزاری دیدارهای فینال اوزان ساندا به پایان می رسد.

پانزدهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جهان از روز یکشنبه با حضور نمایندگان ۱۰۲ کشور به میزبانی چین و در شانگهای آغاز شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما