شناسهٔ خبر: 36058005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرگ هزاران نفر در جاده‌های ایران نتیجه رعایت نکردن استاندارد است

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: مرگ هزاران نفر در جاده‌های ایران نتیجه رعایت نکردن استاندارد است.

صاحب‌خبر -

سیداحسن علوی  روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در سالن اجتماعات مرکز فنی و حرفه‌ای ورمقانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: وارد مرحله چهارم انقلاب صنعتی شدیم که ربات‌ها و هوش مصنوعی انجام دهنده بسیاری از کارها هستند.

وی با بیان اینکه کاهش اشتغال و مشکلات بیکاری را به دنبال دارد حال چه بپذیربم یا نه وارد دنیای دیگری شدیم افزود: لذا رعایت استاندارد هم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و بی‌شک در این دنیا بدون استاندارد نمی‌توان زندگی کرد.

علوی با بیان اینکه تراز استانداردها تغییر پیدا کرده است، گفت: رعایت استاندارد اطمینان و امنیت را در جامعه به دنبال دارد.

وی یادآور شد:  در کشوری که ۹۴ درصد حمل و نقل آن جاده‌ای است و  سالانه هزاران نفر جان خود را در آن از دست می‌دهند که این نتیجه نداشتن استاندارد است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال ۹۶ قانون اصلاح استاندارد نوشته شد و حوزه کاری استاندارد محدود و نظارت‌های آنها بیشتر شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج هم در این مراسم با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی به اهمیت استاندارد واقف هستند، اظهار داشت: بی‌شک نقش استاندارد در تولید و فعالیت‌های اقتصادی امری ضروری است.

سید کمال حسینی با بیان اینکه شالوده استوار پیشرفت صنعتی و اقتصادی در گرو استاندارد است، اضافه کرد: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ استاندارد در واحدهای تولیدی باید بیشتر مد نظر باشد.

وی افزود: سیاست کشور حرکت به سمت تولیدات صادرات محور است و تلاش در این راستا رسالت تمامی اشخاص حیقیقی و حقوقی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج  گفت: انتظار می‌رود در شرایط اقتصادی سخت امروز کشور و به تبع استان اداره کل استاندارد هزینه کمتری بر تولیدکننده و صادرکننده تحمیل کنند.

در پایان این مراسم از واحدهای تولیدی نمونه و مسئولان کنترل کیفی نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

 شعار امسال روز جهانی استاندارد، استانداردهای ویدئویی خالق صحنه جهانی است.

نظر شما