شناسهٔ خبر: 36004683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لازمه اجرای عدالت اجتماعی نهادینه‌سازی اخلاق دینی در جامعه اسلامی است

امام جمعه سردشت، بهترین راه تحول اخلاقی را تقوا و تزکیه نفس عنوان کرد و گفت: اخلاق دینی با تزکیه و تعلیم میسر می‌شود و برای نهادینه کردن آن در جامعه نیاز به اجرای عدالت اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

 ماموستا محمد واوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سردشت، با اشاره به روز جهانی استاندارد به موضوع نقش اجرای عدالت اجتماعی در تکامل و توسعه انسانی پرداخت و اظهار کرد: هدف از خلقت انسان رسیدن به کمال است و برای رسیدن به این مقصد عوامل متعددی چون کار و تلاش و همت بلند و آبادانی نقش دارند اما آنچه می‏‌تواند جامعه انسانی را به سوی این هدف سوق دهد و نقش اساسی ایفا کند، عدالت اجتماعی است.

وی افزود: هنگامی که حقوق انسان توسط دیگران حفظ شده و به انسانیت و کرامت او احترام گذارده شود، ارتباط این عضو با اعضای دیگر بهبود یافته و سعی می‏‌کند متقابلاً نقش مفیدی در جامعه ایفاء کند.

امام جمعه سردشت با اشاره به نوسانات بازار و سواستفاده بعضی از کاسبان عنوان کرد: جامعه مانند بدن بوده که سلامتی و شادابی آن در گرو عملکرد درست هریک از اعضا است و این هدف جز با همکاری همه مردم مسیر نخواهد شد.

وی بیان کرد: بدون اصل عدالت نه طراوتی و نه رشد و شکوفایی میان اعضای جامعه باقی مانده و در نتیجه استمرار و بقای آن، جامعه را دچار مشکل می‏‌کند.

واوی، ظلم را آفت جامعه و ویرانگر اقوام دانست و تصریح داشت: فرد و جامعه‏‌ای که با عدالت اصلاح نشود بازیچه جور و ستم خواهد بود و تبعیض و ستم، رکود و ایستایی جامعه را به دنبال دارد.

وی گفت: تنها در سایه عدالت است که استعدادها شکوفا، خاطرها آسوده و وجدآن‌ها آرام می‏‌گیرد و عداوت و دشمنی جای خود را به همدلی و مهربانی و اعتماد می‏‌دهد و این یک نتیجه صرفا اخلاقی نیست، بلکه در سطح جامعه و عملکردهای بزرگ سازمان‌ها، گروه‌ها و اقشار نیز رخ می‏‌کند.

امام جمعه سردشت بهترین راه تحول اخلاقی را تقوا و تزکیه نفس عنوان داشت و اضافه کرد: اخلاق دینی با تزکیه و تعلیم میسر می‌شود و برای نهادینه کردن آن در جامعه نیاز به اجرای عدالت اجتماعی است.

انتهای پیام/ 102 /ن

نظر شما