شناسهٔ خبر: 35977949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح جامع پدافند غیرعامل در تمامی استان‌های کشور اجرایی می‌ شود

معاون سازمان پدافند غیرعامل گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل براساس توافق نامه‌ای با وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه دنبال و پیگیری می‌شود و براساس آن تمامی استان‌های کشور نیز موظف به تهیه این طرح شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، غلامعلی حیدری معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با هدایت‌الله جمالی استاندار قزوین اظهار کرد: تقویت آمادگی در حوزه دیپلماسی دفاعی سرفصل اقدامات پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

وی افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل براساس توافق نامه‌ای با وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه دنبال و پیگیری می‌شود و براساس آن تمامی استان‌های کشور نیز موظف به تهیه این طرح شده‌اند.

وی قزوین را از استان‌های حیاتی کشور با توجه به فعالیت آن در حوزه های صنعتی و کشاورزی برشمرد ‌و عنوان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی نیز این استان در راستای تهیه طرح جامع پدافندی صورت گرفته است.

این مسؤول خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری شورای برنامه‌ریزی و کارگروه‌های مختلف، پشنهاد عضویت مدیرکل پدافند در کارگروه‌های یاد شده به لحاظ حساسیت‌های کار به استان‌ها داده شده است.

گفتنی است پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی غیرنظامی اطلاق می‌شود که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما