شناسهٔ خبر: 35965078 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲؛

تساوی بدون گل بحرین و ایران در نیمه نخست

تهران- ایرنا- ۴۵ دقیقه نخست دیدار تیم‌های بحرین و ایران با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

صاحب‌خبر -

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین از ساعت ۲۰ در ورزشگاه ملی بحرین به مصاف بحرین رفت که این مسابقه در پایان نیمه نخست با نتیجه بدون گل به اتمام رسید.

مارک ویلموتس در این دیدار تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، محمد محبی، مهدی طارمی، سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد به میدان فرستاد. حسینی و ابراهیمی به جای پورعلی گنجی و نوراللهی نسبت به بازی برابر کامبوج در ترکیب اصلی جای گرفتند.

در دقیقه دوم بازی کریم انصاری‌فرد از روی یک حرکت تیمی از سمت چپ به توپ رسید اما ضربه‌اش از پشت محوطه جریمه با فاصله‌ای زیاد به بیرون رفت. در ادامه بازی به تعادل کشیده شد. محبی ۲، سه ارسال روی دروازه بحرین داشت که هیچ کدام حاصلی نداشت.

در دقیقه ۱۸ پاس فوق‌العاده مهدی طارمی در پشت مدافعین به احسان حاج‌صفی رسید و کاپیتان ایران در شرایط نسبتا نامتعادل ضربه خوبی به توپ زد که با فاصله بسیار کم راهی اوت شد. این نخستین موقعیت جدی بازی به حساب می‌آمد.

در دقیقه ۲۳ بار دیگر پشت مدافعین بحرین، مورد هدف مهاجمان ایران قرار گرفت. پاس مهدی طارمی به سردار رسید اما در ادامه پاس مهاجم شماره ۲۰ تیم ملی به انصاری‌فرد در نزدیکی محوطه ۶ قدم نرسید و مدافع بحرین ارتباط را قطع کرد تا همچنان حساب کار صفر بر صفر باقی بماند.

در ۱۵ دقیقه پایانی بازی از کیفیت خوبی برخودار نبود و ضریب اشتباهات بازیکنان ۲ تیم بالا بود. با این حال تیم میزبان توانست کمی بر بازی مسلط شود. آنها حدفاصل دقیقه ۳۳ تا ۳۵ موفق به خلق ۲ موقعیت جدی شدند. اولی با ضربه سر مدافع پیش‌تاخته به بیرون رفت و دومی نیز روی یک حرکت عمقی توسط سید سعید راهی اوت شد. همین مساله ملی‌پوشان را به خودشان آورد. سردار در دقیقه ۳۶ با یک شوت سرکش از پشت محوطه جریمه دروازه بحرین را با خطری نسبتا جدی مواجه کرد. با این حال همچنان بازی بدون گل باقی ماند.

روند نه چندان سطح بالای بازی تا پایان نیمه نخست ادامه پیدا کرد و والنتین کوالنکو، داور ازبکستانی مسابقه هم بدون احتساب وقت تلف شده در سوت خود دمید تا ۲ تیم با تساوی صفر بر صفر راهی رختکن شوند.

نظر شما