شناسهٔ خبر: 3596339 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

اموال ۲هزار میلیاردی داخلی و بدهی ۹ هزار میلیاردی بابک زنجانی!

در شرایط کنونی بحثاموال بابک زنجانی در حال پیگیری است، تا از طریق فروش یا انتقال‌ این اموال به وزارت نفت، بدهی وی تعیین و تکلیف شود.

صاحب‌خبر -

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی، با بیان اینکه بدهی بابک زنجانی به کشور حدود ۹ هزار میلیارد تومان است، افزود: ‌ متأسفانه اموال وی در داخل از کشور تنها کفاف حدود دو هزار میلیارد تومان از بدهی‌هایش را می‌دهد و ما بقی اعتبارات یا توسط خودش یا از سوی دیگران در خارج از کشور سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از خانه ملت سیدحسین دهدشتی گفت: در شرایط کنونی بحثاموال بابک زنجانی در حال پیگیری است، تا از طریق فروش یا انتقال‌ این اموال به وزارت نفت، بدهی وی تعیین و تکلیف شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عمده درآمدهای حاصل از فروش نفت از سوی بابک زنجانی در خارج از کشور سرمایه‌گذاری شده است، افزود: در شرایط کنونی تعیین و تکلیف اموال وی در اولویت مجلس و دولت و دستگاه قضا قرار دارد.

وی ادامه داد: بابک زنجانی در دوره تحریم ها اقدام به فروش نفت کرده ولی پول آن را به وزارت نفت برنگردانده و مسئولان مربوطه اعلام می‌کنند که کلیه اموال داخلی او کفاف بدهی اش را نمی دهد.

دهدشتی با اعلام اینکه بدهی بابک زنجانی به کشور حدود ۹ هزار میلیارد تومان است، افزود: ‌ متأسفانه اموال وی در داخل از کشور تنها کفاف حدود دو هزار میلیارد تومان از بدهی‌هایش را می‌دهد و ما بقی اعتبارات یا توسط خودش یا از سوی دیگران در خارج از کشور به‌ویژه کشورهایی مانند مالزی، امارات، ترکیه و تاجیکستان سرمایه‌گذاری شده است.

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی، با بیان اینکه تعیین و تکلیف اموال بابک زنجانی در خارج از کشور نیازمند جدیت دستگاه قضا و وزارتخانه‌های مربوطه است، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی هم باید در این حوزه تلاش‌های خود را افزایش دهد.

نظر شما