شناسهٔ خبر: 35960199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیخ نعیم قاسم: آمریکا در روند مناسبات لبنان با سوریه مانع تراشی می کند

بیروت- ایرنا- شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به مانع تراشی آمریکا در روند مناسبات بین لبنان و سوریه گفت: دولت لبنان برای اتخاذ سیاست هایی که پیامدهای منفی برای کشور دارد، تحت فشار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم امروز در دیدار جمعی از فعالان و اهالی منطقه الجیه در مسیر بیروت به جنوب لبنان، با اشاره به بحران اقتصادی کنونی در کشور گفت:  این بحران دو دلیل دارد؛ اولین دلیل آن فشارهای آمریکا و متحدانش بر دولت لبنان است.

وی در توضیح این مطلب افزود: این بحران و فشارهای آمریکا و متحدانش بر لبنان حاصل پیروی دولت از سیاست های آمریکایی-اسرائیلی-سعودی است زیرا آنان تلاش دارند لبنان را به اتخاذ سیاست هایی مجبور کنند که نتایج منفی برای کشور دارد.

شیخ نعیم قاسم گفت: از جمله مواردی که آمریکا لبنان را تحت فشار قرار می دهد باقی ماندن پناهجویان سوری در خاک لبنان و جلوگیری از ارتباط بیروت با دولت سوریه به منظور رایزنی و هماهنگی برای بازگشت این افراد است.

وی با بیان اینکه بیشتر خاک سوریه آزاد شده است، گفت: بیشتر پناهجویان سوری می توانند به کشورشان بازگردند همانطور که دهها هزار نفر از آنان بعد از هماهنگی های لازم با دولت سوریه به این کشور بازگشتند، اما آمریکا و اتحادیه اروپا با اعمال فشار مانع بازگشت آنان به کشورشان می شوند و به منظور تشویق پناهجویان به ماندن در لبنان به آنها پول می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی گذرگاه بوکمال در مرز عراق و سوریه، آن را گذرگاه مهم اقتصادی برای لبنان و سوریه دانست و گفت : عراقی‌ها تشنه تولیدات کشاورزی و صنعتی لبنان هستند اما انتقال این تولیدات نیازمند هماهنگی بین دولت سوریه و لبنان است و در این خصوص شاهدیم برخی با اعمال فشار بر دولت لبنان در تلاش برای جلوگیری از گفتگو بین لبنان و سوریه هستند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان  دلیل دوم مشکلات اقتصادی در این کشور را نحوه مدیریت و اداره کشور دانست و بر لزوم پیگیری دقیق، منصفانه و عادلانه روند فساد و نیز نظارت بر برخی  پروژه‌ها تاکید کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما