شناسهٔ خبر: 35958791 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پوتین وارد امارات شد

71610

منابع آگاه اعلام کردند،‌ رئیس جمهوری روسیه بعد از سفر به عربستان امروز (سه‌شنبه) به امارات وارد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) و پس از دیدار با مقامات عربستان وارد امارات شد. وی قرار است که با مقامات امارات دیدار کند.

قرار است که پوتین در دیدار با مقامات امارات با آنها درباره روابط دوجانبه و پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کند.

در همین راستا، کیریل دیمیتریف، رئیس سازمان سرمایه گذاری مستقیم روسیه که به همراه پوتین به امارات سفر کرده است، درباره برنامه‌های این سفر گفت: در حاشیه این سفر صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و شریکان آن در امارات ۱۰ توافقنامه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف ازجمله فناوری پیشرفته، بهداشت، معدن، لجستیک و تولیدات صنعتی به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار امضا شود.

وی افزود: طی بیش از شش سال همکاری موفق میان صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و "صندوق سرمایه‌گذاری مبادله امارات"، بیش از دو میلیارد دلار سرمایه گذاری در بیش از ۴۵ پروژه، اجرا و تصویب شده است.

این مقام روسی ادامه داد: سفر پوتین به حفظ روابط تجاری گسترده در زمینه‌های مختلف همکاری دوجانبه کمک خواهد کرد و دو کشور با موفقیت اقدام به توسعه شراکت در زمینه‌های تجارت، انرژی، صنعت و گردشگری خواهند کرد و حتی در زمینه‌های تخصصی مانند آموزش فضانوردی همکاری می‌کنند.

پیشتر نیز  یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود: در گفت‌وگوهایی که میان پوتین با مقامات ابوظبی انجام خواهد شد، موضوعات مربوط به توسعه بیشتر همکاری دوجانبه در بخش‌های اقتصادی، تجارت و سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت و طرفین درباره مسائل حیاتی بین‌المللی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر می‌کنند.

وی افزود: طرفین همچنین موضوع مقابله با تروریسم، حل و فصل بحران سوریه، لیبی و یمن و همچنین اوضاع خلیج (فارس) را مورد بررسی قرار خواهند داد اما موضوع اصلی در دستور کار این گفت‌وگوها؛ همکاری تجاری و اقتصادی است.

پوتین روز یکشنبه نیز با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ریاض دیدار کرد.

انتهای پیام

نظر شما