شناسهٔ خبر: 35948516 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نگاهداری: بددلان در دانشگاه‌ها یأس و ناامیدی را ترویج می‌کنند

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: عده‌ای در دانشگاه‌های کشور با بددلی به پیشرفت علمی نگاه می‌کنند و در کنار بدخواهان خارج از کشور 2 لبه قیچی را تشکیل می‌دهند که یأس و ناامیدی را ترویج می‌کند.

صاحب‌خبر -

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در حوزه فناوری‌های نوین ایران در جایگاه خوبی قرار دارد، گفت: خوشبختانه امروز کشور ما در حوزه فناوری نوین با توجه به اینکه مسؤولان جامعه برنامه‌ریزی‌های متمرکزی را در حوزه علوم و فناوری انجام داده‌انداز رشد علمی خوبی برخورداریم و  توانسته‌ایم به جایگاه قابل توجهی در میان کشورهای اروپایی قرار بگیریم.

* فناوری‌های نوین در اولویت الف کشور قرار دارد

وی افزود: از آنجایی که فناوری‌های نوین در اولویت الف کشور قرار دارد و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستادهای مختلف نانو فناوری، زیست فناوری و علوم شناختی را تشکیل داده است در حال حاضر ایران جزء کشورهای مطرح در عرصه جهانی است، به طوری که در این سه حوزه پیشرفت‌های چشمگیری اتفاق افتاده است. 

* در دیدارهای مقام معظم رهبری موانع بر سر راه حرکت‌های علمی رفع می شود

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد تصریح کرد: دیدار مقام معظم رهبری با دانشگاهیان و نخبگان که در طول سال چندین مرتبه برگزار می‌شود نشان از اهمیت موضوع علم و فناوری دارد چرا که در این دیدارها مشکلات و موانع بر سر راه حرکت‌های علمی با دستور ایشان برطرف می‌شود و توجه مسؤولان به  مسائل و مباحث علم و فناوری نه تنها بیشتر می‌شود بلکه باعث تمرکز و رشد علمی قابل توجهی می‌شود.

* در بیانیه گام دوم انقلاب محور همه صحبت‌ها مربوط به علم و فناوری است

نگاهداری ادامه داد: در هیچ کشوری در دنیا رهبری را پیدا نمی‌کنید که به اندازه مقام معظم رهبری به موضوع علم و فناوری اهمیت بدهد. به طوری که سالانه چندین بار با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و نخبگان جلسه بگذارد و موانع و مشکلات آنها را برطرف کند. که این ملاقات‌ها نعمتی بزرگ بوده و باعث رشد و پیشرفت علوم مختلف می‌شود. این در حالی است که در بیانیه گام دوم انقلاب محور همه صحبت‌ها مربوط به علم و فناوری است.

* علم و فناوری مورد توجه همه بخش های کشور

وی اضافه کرد: بر اساس اسناد بالادستی علمی و همچنین نقشه جامع علمی کشور مقوله علم و فناوری مورد توجه همه بخش های مختلف کشور قرار گرفته است. به طوری که شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان و حوزه‌های نانو فناوری، زیست فناوری و علوم شناختی نشان از اهمیت آن دارد.

* عده‌ای در دانشگاه‌های کشور با بددلی به پیشرفت علمی نگاه می‌کنند

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد افزود: متأسفانه عده‌ای در دانشگاه‌های کشور با بددلی به پیشرفت علمی نگاه می‌کنند و در کنار بدخواهان خارج از کشور دو لبه قیچی را تشکیل می‌دهند که به ترویج یأس و ناامیدی می‌پردازند و نخبگان را برای مهاجرت به کشورهای خارجی تشویق می‌کنند. این در حالی است که ما باید موانع پیش روی علم و فناوری را رفع کنیم و با افزایش گسترش فعالیت‌های علمی به مقابله با دشمنان بپردازیم.

* دشمنان پیشرفت علمی ایران را پاسخگوی به نیاز کشور نمی دانند

نگاهداری ادامه داد: امروز دشمنان پیشرفت علمی را طوری تلقی و انکار می‌کنند که فعالیت‌های علمی توان پاسخگویی به نیاز کشور را ندارد. در حالی که پیشرفت‌های علمی ایران کاملا واقعی است. به طوری که  رشد مقالات علمی و برطرف کردن بسیاری از مشکلات صنایع توسط شرکت‌های دانش بنیان نشان از پیشرفت قابل توجه ایران در حوزه فناوری‌های نوین دارند.

انتهای پیام/

نظر شما