شناسهٔ خبر: 35922623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجم تردد زائران از مرز مهران ۴ برابر شده است

استاندار ایلام با بیان اینکه حجم تردد زائران از مرز مهران ۴ برابر شده است، گفت: یانگین بالاترین خروج زائران در مرز مهران از ۱۵۰ هزار نفر سال گذشته به ۲۵۰ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» در بازدید از موکب محبان امیرالمومنین(ع) سه راهی کارزان، اظهار کرد: حجم تردد زائران از مرز مهران در اربعین امسال از ابتدای ماه صفر تا امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر افزایش یافته و میانگین بالاترین خروج زائران در مرز مهران از ۱۵۰ هزار نفر سال گذشته به ۲۵۰ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.

 

وی افزود: بالاترین تعداد برگشت زائران از مرز مهران در یک شبانه روز در اربعین سال های گذشته ۲۴۲ هزار نفر بود در حالیکه امسال پیش بینی ها از میزان برگشت ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر حکایت دارد.

 

استاندار ایلام تاکید کرد: هرچند امسال بیشتر زائران با خودروهای شخصی به مرز مهران مراجعه کرده اند و این مورد تا حدود زیادی از فشار ترابری زائران به خارج استان خواهد کاست اما باتوجه به حجم زیاد زائرانی که با وسایل نقلیه عمومی خود را به مهران رسانده اند نیاز به سه هزار دستگاه اتوبوس برون شهری ضروری به نظر می رسد.

 

سلیمانی دشتکی همچنین اظهار کرد: در سه راهی کارزان تقاطع غیر همسطح ایجاد می شود، این سه راهی یک مسیر حیاتی برای دو شهرستان سیروان و چرداول است که در جهت رفع نقاط حادثه خیز آن در نظر داریم با ایجاد یک تقاطع غیر همسطح موانع و نقاط حادثه خیز را از سر راه این مردمان بزرگ برداریم.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: برای ایجاد این تقاطع بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است ولی چون در وسط سال هستیم تامین منابع سخت است اما در سفر مهندس فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور به استان قول مساعد برای کمک به این مسیر گرفته ایم.

نظر شما