شناسهٔ خبر: 35920382 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واگذاری دادیاری‌ها از پایتخت به استان‌ها

معاون قوانین مجلس با اشاره به واگذاری دادیاری‌ها به استان‌ها و غیرمتمرکز کردن آن از تهران گفت: این اقدام جلوی تخلفات احتمالی را می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

حسین میرمحمدصادقی در مورد واگذاری دادیاری‌ها به استان‌ها و غیرمتمرکز کردن آن از تهران گفت: دوره‌ای که برای دادیاران مرکز امور وکلا،کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه در مشهد برگزار شد به نظر کار خوبی بوده چراکه این افراد باید به تخلفات وکلا، کارشناسان و احیاناً به مشاوران خانواده بپردازند.

وی این رسیدگی ها را موجب افزایش هماهنگی و وحدت رویه دانست و افزود: از طرفی جلوی تخلفات احتمالی این افراد هم گرفته می شود و این قشر با دستورالعمل اجرایی نیز آشنا خواهد شد.

معاون قوانین مجلس گفت: اقشاری مانند وکلا و کارشناسان نقش بسیار مهمی در احقاق حق و اجرای عدالت دارند و تبعاً باید کاملاً از هر گونه تخلف و جرم مبرا باشند.

میرمحمدصادقی ادامه داد: البته نباید حقوق‌ این افراد نیز ضایع شود بنابراین اینکه این دادیاران که در حوزه فعالیت می‌کنند تحت آموزش‌هایی قرار بگیرند امر خوب و پسندیده‌ای است و از طرفی تمرکززدایی از پایتخت و رسیدگی به تخلفات در استان‌های مختلف، نکته خوبی است.

وی افزود: به نظر می آید رسیدگی به تخلفات در حوزه و استان بهتر خواهد بود چراکه امکان تجدیدنظر در مرکز هم وجود خواهد داشت تا از هرگونه تضییع حق نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما