شناسهٔ خبر: 35899991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین:

۱۲۰۰ نیروی خدماتی در مسیر نجف تا کربلا مستقر هستند

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین بابیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ نیروی خدماتی در مسیر نجف تا کربلا خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: در این مسیر ۱۲ اکیپ آتش‌نشانی نیز مستقرشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، مجتبی یزدانی درباره ارائه خدمات شهری در خاک عراق و بابیان اینکه شهرداری قم و نیروهای داوطلب رسالت تنظیف و خدمات شهری محدوده نجف تا کربلا را بر عهده‌دارند، بیان کرد: یک هزار و ۲۰۰ نیروی خدماتی در مسیر نجف به کربلا خدمات شهری و تنظیف معابر و جمع‌آوری زباله‌ها را بر عهده‌دارند.

وی بابیان اینکه ۱۲ اکیپ آتش‌نشانی نیز در این مسیر مستقرشده است، افزود: درمجموع دو هزار و ۳۱۰ نیروی خدماتی در سطح کشور عراق به زائران اربعین در بخش خدمات شهری، خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین بابیان اینکه این کمیته با حضور اعضای شورای شهر تهران و شهرداری کربلا، از مسیرهای بین نجف تا کربلا و همچنین کوفه بازدید داشته است، تأکید کرد: به‌کارگیری امکاناتی که از قبل برای خدمت‌رسانی به کشور عراق و مرزها اعزام‌شده،  مورد ارزیابی قرار گرفت که درمجموع خدمات شهرداری‌های تهران، رشت، همدان و اصفهان با یک هزار و ۴۴ نفر نیروی انسانی و ۵۰ دستگاه خودروی خدماتی و سرویس‌های بهداشتی در کنار ۱۰ اکیپ آتش‌نشانی با هماهنگی خوبی ارائه می‌شود.

یزدانی افزود: در شهر نجف نیز شهرداری‌های تهران، مشهد و کرج با مجموع یک هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی، ۳۸ ماشین و سرویس‌های بهداشتی و شش اکیپ آتش‌نشانی مشغول به کار هستند همچنین در شهر کوفه، درمجموع ۱۰۰ نیروی خدماتی و چند دستگاه خودرو و اکیپ آتش‌نشانی مستقر هستند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره خدمت‌رسانی در حوزه خدمات وامداد موتوری در اربعین۹۸ و بابیان اینکه ۹۷ دستگاه خودروی تنظیف و خدمات‌رسانی شهری هم‌اکنون در خاک عراق خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: ۱۶ اکیپ آتش‌نشانی مجهز از سوی ستاد خدمات شهری اربعین به کشور عراق و شهرهای مختلف شامل کربلا، نجف و کوفه اعزام‌شده‌اند.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین، بابیان اینکه در مرز مهران پنج اکیپ آتش‌نشانی مستقرشده است، گفت: در این مرز به‌واسطه ازدحام جمعیت نیاز به خدمت‌رسانی به‌شدت احساس می‌شود لذا شهرداری‌های تهران، اراک و اردبیل ۸۰۰ نیروی انسانی را در این منطقه مستقر کرده‌اند که ۴۶ دستگاه ماشین‌آلات خدماتی به کمک این نیروها می آیند همچنین ۶۳۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز توسط ستاد خدمات شهری اربعین در این مکان دایر شده است از سوی دیگر امروز ۵۰ نفر نیروی خدماتی نیز به تعداد نیروهای مستقر در مهران افزوده شد.

یزدانی گفت: در مرز خسروی نیز شهرداری‌های تهران، کرمانشاه و ارومیه ۳۱۵ نیروی خدماتی را مستقر کرده‌اند همچنین در مرز شلمچه نیز شهرداری منطقه شش ۶۵۰ نیرو و ۶۵ دستگاه خودرو را به کار گرفته و ۱۹۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز توسط شهرداری شیراز و هشت اکیپ آتش‌نشانی ایجاد شده است در مرز چذابه نیز شهرداری منطقه چهار تهران و شهرداری اهواز با ۲۴۰ نیروی انسانی و ۳۳ ماشین‌آلات و ۳۸۰ چشمه سرویس بهداشتی و پنج اکیپ آتش‌نشانی خدمت‌رسانی می‌کنند.

نظر شما