شناسهٔ خبر: 3589849 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

کنترل داعش بر مناطقي ليبي

شاهدان عيني و منابع ليبيايي اعلام کردند که تروريست‌هاي داعش کنترل چند ساختمان از جمله مقر پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني در شهر سرت را به دست گرفته‌اند.به گزارش العالم، اين منابع اعلام کردند که داعش کنترل راديوي شهر سرت، شبکه "مکمداس" و دفتر شبکه ملي ليبي وابسته به دولت را در دست دارد. راديوي سرت سخنان ابومحمد العدناني، سخنگوي داعش و شبکه مکمداس، سرودهاي ويژه تروريست‌ها را پخش مي‌کند. شبکه مکمداس شبکه‌اي بود که سرودهاي قديمي هنرمندان ليبيايي را پخش مي‌کرد.

نيروهاي مسلح داعش از کارمندان اداره صدور پروانه کار و رواديد خواسته بودند تا محل فعاليت خود را ترک کرده و در مقابل رهبران داعش "توبه" کنند.

خنثي شدن طرح کودتا عليه رئيس جمهوري ونزوئلا

رئيس‌جمهوري ونزوئلا اعلام کرد که دولت وي کودتايي تحت رهبري آمريکا را که شامل طرح حمله هوايي به کاخ رياست‌جمهوري بوده، خثي کرده است.به گزارش شبکه سي ان ان، نيکولاس مادورو، رئيس‌جمهوري ونزوئلا، در يک سخنراني تلويزيوني اظهار داشت: اين دولت آمريکا بوده که پشت طرح بي‌ثبات‌سازي و کودتا عليه ونزوئلا است. من اينجا آمده‌ام که اين مساله را محکوم کنم. ما تلاشي براي کودتا عليه دموکراسي و ثبات سرزمين‌مان را خنثي کرديم.

مادورو خاطرنشان کرد: در جريان اين کودتا قرار بود گروهي از مقامات نيروي هوايي ونزوئلا دست به يک اقدام خشونت‌آميز و اجراي حمله بزنند. در اين طرح که با هدايت واشنگتن صورت گرفته، پنج مقام نيروي هوايي ونزوئلا برنامه‌ريزي کرده بودند تا به کاخ رياست‌جمهوري يا يک هدف ديگر حمله کنند. يکي از اين افراد ژنرال هرناندز معروف به «ال اوسو» شناسايي شده است.

نظر شما