شناسهٔ خبر: 35892273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تقلای آمریکا برای ممانعت از دستیابی ونزوئلا به کرسی شورای حقوق بشر سازمان ملل

71129

ایالات متحده امیدوار است که بتواند مانع از دستیابی ونزوئلا به کرسی در شورای حقوق بشر سازمان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا گفت: اعضای مجمع عمومی سازمان ملل باید در نشست قریب الوقوع خود علیه ونزوئلا رای بدهند چون دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین به نقض‌های گسترده در زمینه حقوق بشر دست زده است.

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: دولت کاراکاس مخالفان سیاسی را می‌کشد، به حامیان اپوزیسیون غذا نمی‌رساند، قریب به ۵۰۰ زندانی سیاسی را در حبس نگهداشته و رسانه‌های خبری مستقل را تعطیل کرده است.

وی ادامه داد: ایالات متحده بر این باور است که انتخاب یک نقض کننده حقوق بشر چون ونزوئلا برای کسب کرسی در شورای حقوق بشر سازمان ملل یک بی‌حرمتی به شورای مذکور است که هدفش حفط حقوق بشر هم در ونزوئلا و هم در سطح جهان است.

اعضای سازمان ملل از میان ونزوئلا، برزیل و کاستاریکا برای کسب کرسی در شورای حقوق بشری ۴۷ کرسی دو کشور را انتخاب می‌کنند.

ایالات متحده یکی از ۵۰ کشوری است که خواستار این شده که خوآن گوآیدو، رهبری اپوزیسیون ونزوئلا به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور شناخته شود.

دیده‌بان حقوق بشر و سایر سازمان‌های غیردولتی از کشورهای عضو سازمان ملل خواسته‌اند تا به جای ونزوئلا، به کاستاریکا رای دهد.

مقام‌های کاراکاس مکررا هرگونه انتقاد از وضعیت و سوابق حقوق بشری در ونزوئلا را رد کرده‌اند.

در گزارش اخیر میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل به موارد شدید شکنجه، سوءاستفاده‌های جنسی و قتل‌های فراقانونی در ونزوئلا اشاره شده است.

معاون وزیر خارجه ونزوئلا این گزارش را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده که این گزارش، بازتاب حقایق در ونزوئلا نیست؛ وی همچنین آن را دیدگاهی بی‌پایه و اساس از ونزوئلا دانسته و خواستار اصلاح آن شده است.

انتهای پیام

نظر شما