شناسهٔ خبر: 3586633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه:

مذاکرات هسته‌ای نه فتح‌الفتوح است و نه فروختن کشور

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: یک عده میگویند مذاکرات فتح الفتوح بوده که این افراط است؛ یک عده هم ممکن است بگویند مذاکره کنندگان کشور را فروختند که این هم تفریط است. تا ولایت فقیه هست کشور فروخته نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران با بیان اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیعت مجدد با اسلام،ولایت فقیه و شهدا بود، گفت: شور انقلابی مردم مشمول مرور زمان نمی شود. راهپیمایی 93 مانند راهپیمایی های سال57 است. حضور مردم در خوزستان گرد و غبار گرفته "وفادارانه" بود. مردم در1000 شهر و 5000 روستا، از مرکز تا منتهی الیه مرزهای کشور،همه آمدند. همه سلیقه ها در راهپیمایی حضور داشتند و"جشن‌ملی"به معنای واقعی کلمه بود.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: یکی از جامعه شناسان آمریکایی که با انقلاب ایران میانه ای هم ندارد میگوید که "تحقیقات من نشان میدهد که تمامی دکترینها، گفتمانها و نسخه های حکومتی بعد از پدیدآمدن به مرور رنگ باخته و نهایتا ازمیدان برون رفته اند غیر از دکترین ولایت فقیه خمینی که نه تنها از دنیا نرفته، بلکه ملتهای دیگر رابه خود جذب کرده است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: این روزها آمریکایی ها خیلی جسورانه و بی ادبانه حرفهایی زدند که درخور شان آنهاست. دیوید کوهن گفته تحریمها دست ایران را بسته و آنها گیر افتادند و تیم مذاکره کننده با دستهای بسته درمذاکرات است. راهپیمایی شما تودهنی به این یاوه سرایی ها بود. ملت ایران مدبرانه وبادقت برنامه خود را دنبال میکند.

وی ادامه داد: برخی خیالاتی شده و میگویند"مرگ برآمریکا" نگویید، اما تا آمریکا و شیطنتهایش هست این شعار باشکوه خواهد ماند و هر که علیه این شعار باشد منزوی میشود. یک شعارمهم راهپیمایی امسال این هم بود:"پاسخ هر گزینه روی میز،مرگ بر آمریکای اسلام‌ستیز"

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: آمریکاییها میخواستند پروژه "فریب فلسطینیان" درتوافق اسلو را اینبار درباره مردم ایران هم پیاده کنند. در قرارداد اسلو توافق روی کلیات صورت گرفت ولی 22 سال است که از آن توافق گذشته ویک گام به جلو نرفته اند. رهبر هوشمند و فرزانه ما توطئه آمریکایی‌ها را به هم ریخت.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: یک عده میگویند مذاکرات فتح الفتوح بوده که این افراط است؛ یک عده هم ممکن است بگویند مذاکره کنندگان کشور را فروختند که این هم تفریط است. مذاکره کنندگان دیگر چندبار بگویند ما پیرو ولایتیم؟ فروختن کشورمربوط به زمان دیکتاتورهابود، امروز تا ولایت فقیه هست کشور فروخته نمیشود و نخواهد شد.

 

نظر شما