شناسهٔ خبر: 35848720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دژپسند در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اقدامات دولت برای جلوگیری از فرار مالیاتی/ امیدواریم لایحه ارزش افزوده قبل از بررسی بودجه تصویب شود

وزیر اقتصاد هوشمند سازی پرداخت مالیات، قانون ارزش افزوده و ایجاد شبکه جامع نظام مالیاتی را سه ابزار موثر مقابله با فرار مالیاتی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص راه‌های مبارزه با فرار مالیاتی گفت: وقتی فرار مالیاتی را تعریف می‌کنیم یعنی موردی از پرداخت مالیات فرار می‌کند؛ گاهی پرداخت معوق را هم فرار می‌نامیم که درست نیست. 

وی ادامه داد: برای مبارزه با فرار مالیاتی باید از ابزارها و روش‌های مختلف استفاده کنیم و موثرترین روش هوشمندسازی پرداخت مالیات است و قانون صندوق مکانیزه بسیار به این امر کمک می‌کند؛ شورای نگهبان دو ایراد جزئی گرفته و امیدواریم به زودی تصویب شود و ابلاغ این قانون گام موثری فراهم می‌کند.

وزیر اقتصادی گفت: راه دوم قانون ارزش افزوده است که روز گذشته بنا به دلایلی به کمیسیون برگردانده شد که  امیدواریم قبل از تصویب قانون بودجه این قانون هم تصویب شود و یکی از ابزارهای مهم دیگر برای مبارزه با فرار مالیاتی اطلاعات مالی است که برای آن دو ماده در قانون داریم که کمک می ‌ند اطلاعات را جمع کنیم و بر مبنای اطلاعات درست فرارهای مالیاتی را شناسایی کنیم. بنابراین این قسمت سوم در کنار قسمت‌های دیگر موثر است تا شبکه جامع نظام مالیاتی را تکمیل کنیم و بتوانیم این مبارزه را انجام دهیم.

نظر شما