شناسهٔ خبر: 35833601 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پسکوف: روسیه از طرح خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اطلاعی ندارد

سخنگوی کاخ کرملین گفت که آمریکا یا ترکیه درباره توافقات میان خودشان در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، به روسیه هیچ اطلاعی نداده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز سه‌شنبه (امروز) گفت که ترکیه یا آمریکا درباره توافقات میان خودشون در خصوص طرح خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه به روسیه هیچ اطلاعی نداده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، پسکوف به خبرنگاران گفت که باید دید چه تعداد نیروی آمریکایی از این منطقه خارج خواهند شد و جزئیات بیشتری در این رابطه هنوز مشخص نیست. 

او گفت: «ما از نزدیک وضعیت را رصد می‌کنیم.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرده بود که ارتش این کشور به زودی در شرق فرات عملیات چند جانبه‌ای را آغاز می‌کند.(جزئیات بیشتر)

کاخ سفید بعد از گفت‌وگوی تلفنی یکشنبه شب رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد که تحلیلگران آن را به عنوان «چراغ سبز آمریکا به ترکیه» برای انجام عملیات نظامی علیه عناصر کُرد در شمال سوریه تعبیر کردند.

در این بیانیه آمده است: «ترکیه بزودی عملیات خود را که مدت‌ها است برای آن برنامه‌ریزی کرده است، در شمال سوریه پیش می‌برد. نیروهای مسلح آمریکا نه از این عملیات حمایت می‌کنند و نه در آن مشارکت می‌کنند. نیروهای آمریکایی "خلافت" داعش را شکست داده‌اند و دیگر در این منطقه نخواهند بود». مقصود این بیانیه دفتر رئیس‌جمهور آمریکا از «این منطقه»، نوار شمالی سوریه است که ترکیه قصد دارد علیه عناصر کُرد عملیات نظامی انجام دهد.

آنکارا و واشنگتن اوایل ماه آگوست در خصوص ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند و اوایل ماه سپتامبر، عملیات گشت‌زنی مشترک در شمال شرقی سوریه را‌ آغاز کردند که البته در خصوص محدوده این منطقه امن و نحوه کنترل آن اختلاف نظراتی دارند.

انتهای پیام/م

نظر شما