شناسهٔ خبر: 35830664 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شریفی مطرح کرد

تقویت و توسعه مراکز پژوهشی خصوصی ضروری است

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به اینکه مراکز پژوهشی خصوصی یکی از ارکان اصلی فرآیند علم و فناوری در کشور هستند، تقویت و توسعه هدفمند آن‌ها ضروری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت علوم، محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم در نشستی با هدف بررسی جایگاه بخش خصوصی پژوهش کشور در تحقق راهبرد «رونق تولید» در حوزه علم و فناوری که با حضور تعدادی از رؤسای مؤسسات پژوهشی خصوصی فعال برگزار شد؛ گفت: با توجه به اینکه مراکز پژوهشی خصوصی یکی از ارکان اصلی فرآیند علم و فناوری در کشور هستند، تقویت و توسعه هدفمند آن‌ها ضروری است.

شریفی افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش و عدم وابستگی آن‌ها به اعتبارات دولتی و همچنین حضور این مراکز در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز جامعه موجب می‌شود آثار این پژوهش به‌ آسانی در اختیار کارفرما قرار گیرد و بخشی از بار مالی اجرای این پروژه‌ها از دوش دولت برداشته شود.

در این نشست مزیت‌های نسبی بخش خصوصی در توسعه پژوهش‌های بومی و موانع پیش‌روی آن به‌ تفصیل مورد گفتگو و تبادل نظر حاضران قرار گرفت و بر چابکی بخش خصوصی در عملیاتی کردن راهبرد‌های پژوهشی و نقش‌آفرینی در مشارکت مردم در رونق تولید علم تأکید شد. همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی پژوهش برای گسترش ارتباطات علمی با دنیای پیشرفته و انتقال دانش و نقش مؤثر آن‌ها در تقویت «ارتباط پژوهش با صنعت و جامعه» مورد توجه قرار گرفت.

نظر شما