شناسهٔ خبر: 35829064 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان گروه عظام آغاز شد

مهدیه محمدی

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده گروه موسوم به عظام آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده گروه عظام به اتهام قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

در اولین جلسه شاه محمدی نماینده دادستان کیفرخواست متهمان را قرائت کرد و نماینده مبارزه با پولشویی در سازمان گمرک نیز توضیحاتی را ارائه داد.  

با اعلام قاضی صلواتی متهم روغنی ها در جایگاه حضور یافت.

صلواتی خطاب به متهم گفت: بر اساس اقاریر خودتان مدیران ارشد گروه عظام نگران اسناد مجعول در شرکتهای ترخیص کار بودند و از من خواستند که از خاتمی پور بخواهم اسناد را امحا کند در رابطه با این مورد چه دفاعی دارید؟

متهم روغنی‌ها خطاب به قاضی اظهار داشت: قبل از سال 95 یک نفر در آن گروه فرد صالحی نبود و از خاتمی پور درخواست کردم که اسناد را بررسی کند که خاتمی پور اعلام کرد که بررسی صورت گرفته است.

قاضی صلواتی در واکنش به این سخنان متهم خطاب به وی گفت: در جای دیگری گفته‌اید که مرتضوی کارگزار ایراوانی خواهان امحای اسناد مجعول بوده است؟ که متهم پاسخ داد:بنده فقط اعلام کردم که از بازرسی گمرک می‌آیند و اسناد قبل از 95 بررسی شود.

رئیس دادگاه گفت: اظهار کرده‌اید که مدیران ارشد عظام درباره امحای اسناد از سایر شرکت‌ها هم خواسته‌اند که اسناد را امحا کنند.ایا این درست است؟ که روغنی ها پاسخ داد: من فقط درخواست بررسی مدارک را دادم.

قاضی صلواتی در واکنش به سخنان متهم گفت: تمام جلسات بازجویی فیلمبرداری شده است و اگر نیاز باشد فیلم آن را پخش می‌کنیم.

گفته‌اید که پس از دستگیری خاتمی پور کلیه اسناد به شرکتی در هشتگرد منتقل شده است. در این رابطه توضیح دهید.

روغنی ها با بیان اینکه فقط بحث مدارک شرکت‌های حامی ترخیص نبود.

قاضی صلواتی خطاب به متهم ردیف دوم گفت هیچ ترسی از ایروانی نداشته باش، دلیل خروج شیرزاد از کشور را قاچاق اعلام شدن کالاها در قزوین بیان کردید.

متهم روغنی‌ها پاسخ داد: شیرزاد هر سال با دستور ایروانی به خارج از کشور سفر می‌کرد.

تکمیل می شود...

نظر شما