به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از سازمان توسعه تجارت، محمود بازاری با اعلام این خبر اظهار داشت: صادرات کیوی از تاریخ ۱۶ مهر ۹۸ بلامانع است.
مدیر کل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: صادرات محصول کیوی از تاریخ ۱۶/۰۷/۹۸ مجدداً امکانپذیر خواهد بود.
وی گفت: با عنایت به تصمیمات جلسه مورخ ۲۲/۶/۱۳۹۷ میز ملی صادرات مرکبات و کیوی در استان مازندران با حضور ریاست کل وقت سازمان توسعه تجارت ایران، سازمانها و ارگانهای ذیربط، تشکلها و اتحادیههای صادراتی و جمعی از صادرکنندگان کیوی، با هدف جلوگیری از عرضه محصول غیر استاندارد به لحاظ کیفی به ویژه دستیابی به حد مطلوب قند کیوی (حداقل بریکس ۶.۲) در بازارهای هدف، صادرات ارقام مختلف کیوی از تاریخ ۱۵ تیرماه لغایت ۱۵ مهر ماه هر سال طی ابلاغیه شماره ۳۰۴۷۵/۱۰۰/۹۷ مورخ ۲۶/۶/۹۷ از تمامی گمرکات خروجی کشور ممنوع اعلام شد.
وی افزود: این تصمیم به واسطه رعایت شاخصهای کیفی محصول کیوی و صیانت از برند این محصول ایرانی از لحاظ کیفیت در بازارهای هدف اتخاذ شده است.
بازاری تاکید کرد: البته با توجه به ظرفیت تقاضای بازارهای پیرامونی کشورمان، امکان صادرات بیش از ارقام فعلی وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی هدفمند صادرکنندگان برای حضور پایدار در بازارها در قالب قراردادهای بلند مدت و ارسال مستمر محصول است.
طی سال ۱۳۹۷، محصول کیوی به ارزش ۹۶ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است و مهمترین بازارهای صادراتی این محصول در حال حاضر به ترتیب روسیه، عراق، هندوستان، امارات متحده عربی و افغانستان است.
انتهای پیام/
مدیر کل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: صادرات محصول کیوی از تاریخ ۱۶/۰۷/۹۸ مجدداً امکانپذیر خواهد بود.
وی گفت: با عنایت به تصمیمات جلسه مورخ ۲۲/۶/۱۳۹۷ میز ملی صادرات مرکبات و کیوی در استان مازندران با حضور ریاست کل وقت سازمان توسعه تجارت ایران، سازمانها و ارگانهای ذیربط، تشکلها و اتحادیههای صادراتی و جمعی از صادرکنندگان کیوی، با هدف جلوگیری از عرضه محصول غیر استاندارد به لحاظ کیفی به ویژه دستیابی به حد مطلوب قند کیوی (حداقل بریکس ۶.۲) در بازارهای هدف، صادرات ارقام مختلف کیوی از تاریخ ۱۵ تیرماه لغایت ۱۵ مهر ماه هر سال طی ابلاغیه شماره ۳۰۴۷۵/۱۰۰/۹۷ مورخ ۲۶/۶/۹۷ از تمامی گمرکات خروجی کشور ممنوع اعلام شد.
وی افزود: این تصمیم به واسطه رعایت شاخصهای کیفی محصول کیوی و صیانت از برند این محصول ایرانی از لحاظ کیفیت در بازارهای هدف اتخاذ شده است.
بازاری تاکید کرد: البته با توجه به ظرفیت تقاضای بازارهای پیرامونی کشورمان، امکان صادرات بیش از ارقام فعلی وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی هدفمند صادرکنندگان برای حضور پایدار در بازارها در قالب قراردادهای بلند مدت و ارسال مستمر محصول است.
طی سال ۱۳۹۷، محصول کیوی به ارزش ۹۶ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است و مهمترین بازارهای صادراتی این محصول در حال حاضر به ترتیب روسیه، عراق، هندوستان، امارات متحده عربی و افغانستان است.
انتهای پیام/
نظر شما