شناسهٔ خبر: 35815927 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

۱۷۴ قانون انتخاباتی منسوخ شدند

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس گفت: ۲۴۱ قانون و ۳۱۳۶ حکم در زمینه انتخابات وجود دارد که با تصمیم امروز اعضای این کمیسیون، ۱۷۴ قانون و ۱۵۹۷ حکم منسوخ می‎‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این نشست فهرستی از قوانین و احکام نامعتبر در حوزه انتخابات استخراج و مشخص شد که ۲۴۱ قانون و ۳۱۳۶ حکم در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه از تعداد قوانین و احکام انتخاباتی ۱۷۴ قانون و ۱۵۹۷ حکم باید منسوخ شوند افزود: این موضوع در کمیسیون تصویب شده و باید در صحن علنی مجلس هم به تصویب اکثریت برسد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس تصریح کرد: در نشست عصر امروز این کمیسیون همچنین مقرر شد مواد ۱، ۳ و ۵ طرح اصلاح قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها بررسی شود.

سلیمی اظهار داشت: قرار شد در کمیته‌ای ویژه طرح اصلاح قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار بررسی شده و سپس در جلسات آتی کمیسیون بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی گفت: هدف از اصلاح این طرح ایجاد ۳۰۰ هزار شغل پایدار در ۱۰ هزار روستا از طریق شورای عالی اشتغال است.

منبع: فارس

نظر شما