شناسهٔ خبر: 35800323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اول رئیس جمهوری:

خراسان جنوبی در گسترش مناسبات تجاری با کشور افغانستان نقش مهمی دارد

جهانگیری گفت: خراسان جنوبی به عنوان یک استان همجوار با کشور افغانستان، می تواند در گسترش روابط و مناسبات به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری نقش خوبی ایفا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «اسحاق جهانگیری» صبح امروز دوشنبه (۱۵ مهر) در بدو ورود به فرودگاه شهید کاوه بیرجند، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از راهبردی‌ترین استان‌های کشور است که در این سفر، تلاش می شود مشکلات و مسائل استان بررسی و تصمیمات لازم برای حل تنگاه‌ها اتخاذ شود.

 

معاون اول رئیس جمهوری به ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک استان خراسان جنوبی با کشور افغانستان هم اشاره کرد و گفت: این مهم، فرصت خوبی را برای توسعه استان فراهم می کند؛ در حال حاضر کشور ایران روابط مطلوبی با افغانستان دارد و می توانیم در حوزه های اقتصادی، مناسبات را بیش از پیش افزایش دهیم.

 

وی ادامه داد: خراسان جنوبی به عنوان یک استان همجوار با کشور افغانستان، می تواند در گسترش روابط و مناسبات به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری نقش خوبی ایفا کند.

 

جهانگیری همچنین به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی و قرار گرفتن این استان در مسیر توسعه ریلی جنوب به شمال و شرق به غرب هم اشاره کرد و افزود: مسیر ریلی چابهار به مشهد یکی از بزرگترین کریدورهای بزرگ تجاری و حمل و نقل منطقه است که می تواند فرصت خوبی برای توسعه خراسان جنوبی باشد.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر خط ریلی چابهار تا زاهدان در حال انجام است و قطعات دیگر این مسیر از زابل تا بیرجند و از بیرجند تا مشهد در دست مطالعه و اجرا قرار دارد.

 

وی همچنین به برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در بیرجند هم گریزی زد و ادامه داد: روستاییان و عشایر از بزرگترین سرمایه های کشور محسوب می شوند که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور و خودکفایی ایفا می کنند به همین دلیل امسال مقرر شد به جای برگزاری این همایش در مرکز و پایتخت، در بیرجند برگزار شود.

 

گفتنی است، در این سفر وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، تعاون کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان و نیز رییس کمیته امداد امام، رییس بنیاد مسکن و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم، معاون اول رئیس جمهور را همراهی می کنند.

نظر شما