شناسهٔ خبر: 35788747 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم لردگان در مجلس

آمارها در مورد افراد مبتلا به اچ آی وی در روستای چنار محمودی دقیق نیست/ آمار دقیق را وزارت بهداشت اعلام می کند

خالدی با ابراز تاسف از اتفاق افتاده در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان گفت: آمار دقیقی از افراد مبتلا به اچ ای وی در این منطقه وجود ندارد و آمار دقیق را وزارت بهداشت بعد از پایان آزمایشات اعلام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

«محمد خالدی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اتفاق رخ داده در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان گفت: همان گونه که اطلاع دارید یکی از روستاهای شهرستان لردگان به نام چنار محمودی برای مردم عزیز منطقه مشکلی پیش آمد که در مرحله اول با وزیر بهداشت این موضوع را مطرح کردیم و وی از مسیر خودش مسئله را مورد پیگیری قرار داد اما بعد از مدتی که احساس کردیم نگرانی ها افزایش پیدا کرده است و مردم گلایه داشتند و تجمعاتی در شهرستان و شهر برگزار شد لذا روز جمعه با مردم در مسجد همان روستا نشستی را برگزار کردم، آنها حرف هایشان را زدند و گلایه هایشان را مطرح کردند و بنده به عنوان نماینده لردگان به آنها قول دادم که مسایل از کانال اصلی و علمی و کارشناسی دقیق مورد پیگیری قرار دهم.

 

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان لردگان آرامش نسبی برخوردار است، گفت: پیرو پیگیری ها و تحقیق و تفحصی که در این زمینه شکل گرفته است قرار شد تیمی از کمیسیون بهداشت و درمان به دستور آقای لاریجانی به این منطقه اعزام شود و ببیند ریشه مشکل کجاست و با کارشناسی کار دقیق به مجلس در این زمینه ارایه دهند.

 

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه برخی از اظهار نظرها و مصاحبه ها در این زمینه از طرف مسئولان وزارت بهداشت باعث شد نه تنها آرامش در این منطقه برقرار نشود بلکه نگرانی های جدیدی نیز ایجاد کرد که تذکری را به وزارت بهداشت خواهم داشت.

 

خالدی با بیان اینکه اصل موضوع هنوز مشخص نیست، خاطرنشان کرد: ما از مردم می خواهیم آرامش شان را حفظ کننند و اجازه دهند این مسئله در چارچوب مقررات اداری و حوزه علوم پزشکی مورد پیگیری قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: من مطالبات مردم لردگان د ر قالب  قانون مورد پیگیری قرار می دهم و از وزارت بهداشت می خواهم در بحث تشخیص درمان و همه خواسته های مردم در این ارتباط تا آنجایی که امکان دارد، همکاری های لازم را انجام دهد و برای مردم و همچنین پیشگیری های لازم تجهیزات و داروها را رایگان در اختیار مردم قرار دهد.

 

خالدی در مورد آمار دقیق از افراد مبتلا به اچ آی وی در این منطقه گفت: بعضی از بیماری ها در وزارت بهداشت طبق پروتکلی که وجود دارد آمارشان باید به صورت محرمانه حفظ شود و به همین دلیل آمار دقیق را به جز وزارت بهداشت مرجع دیگری در دسترس ندارد و بقیه آمارهایی که ارایه می شود، اظهارنظرهای غیر دقیق است و ما می خواهیم تا نتایج آزمایشات افراد از بیان آمارهای غیر دقیق خودداری کنند تا آمار دقیق را در این زمینه وزارت بهداشت ارایه دهد. /

نظر شما