شناسهٔ خبر: 3576643 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

کیارستمی می خواست به اختتامیه بیاید اما برایشان مشکلی پیش آمد

ایوبی خبر داد:تقدیم سالن دو سینما فرهنگ به هنر و تجربه

بانی فیلم آنلاین:رییس سازمان سینمایی گفت: امیدوارم با حضور فیلمسازان جوان و پیشکسوت، شاهد سال سینمایی خوبی در سال ۹۴ باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، حجت‌الله ایوبی در سخنانی در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر و پس از اهدای جوایز بخش هنر و تجربه گفت: خوشحالم که هنر و تجربه در ۶ ماه به جچیی رسید که امروز نتیجه آن را در جشنواره مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: آقای کیارستمی قطعا می خواستند برای حمایت از بخش هنر و تجربه به اختتامیه بیایند اما برای شان مشکلی پیش آمد و این مهم میسر نشد.

رییس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: به عنوان هدیه به گروه هنر و تجربه، اعلام می کنم که از فردا سالن شماره دو سینمای فرهنگ را به گروه سینمای هنر و تجربه تقدیم می کنم.

ایوبی سپس با اشاره به تلاش سینماگران در یکسال گذشته اظهار کرد: به رغم تمام تنگدستی ها و بی پولی ها، سینماگران هر آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و امروز با اخلاص جشنواره سی و سوم را به پایان رساندند. تشکر می کنم از سنیماگران که با سختی در یک سال گذشته فیلم ساختند و تشکر می کنم از دست اندرکاران جشنواره فجر، آقای رضاداد و مدیران جشنواره و سازمان سینمایی. همچنین از اصحاب رسانه تشکر می کنم که کمتر دیده می شوند اما خیلی زحمت می کشند تا جشنواره و تلاش سینماگران دیده شود.

وی سپس درخواست کرد: همچنین باید از همه کسانی که بولتن نوشتند و از شنبه مطالب شان در دسترس است، تشکر کنم. امیدوارم دوستان اگر نقد می کنند، کتاب می نویسند، یا بولتن می نویسند، درست بنویسند. از این فیلم ها و سینماگران بهتر در کجای دنیا می توان سراغ گرفت؟ خودمان را مامور به نگران کردن دیگران نکنیم.

رییس سازمان سینمایی سپس با اشاره به شرایط فیلمسازی در سال آینده اظهار کرد: سال کم پولی و بی پولی بود و سال دیگر هم معلوم نیست وضع بهتر باشد اما امیدوارم با هوش و تلاش سینماگران، سال ۹۴ با حضور پیشکسوتان و جوانان مستعد، سال درخشانی برای سینما باشند.

ایوبی در پایان سخنانش تاکید کرد: در راه آمدن به مراسم، خیلی ها تماس گرفتن و پرسیدند بعد فجر چه می کنیم. گفتم خدمتی بالاتر از سینما ندارم که انجام بدهم. گفتم اهل استعفا دادن نیستم و اگر صد بار هم استعفا بدهم، آقای جنتی نمی پذیرند.

نظر شما