شناسهٔ خبر: 3573406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بدقولی اروپایی پس از توافق آتش‌بس اوکراین

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع می‌کند

ساعتی پس از توافق کی‌یف و استقلال‌طلبان بر سر آتش‌بس، دیپلمات‌ها گفتند که اتحادیه اروپا بدون درنظر گرفتن این گام، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، ساعتی پس از توافق کی‌یف و استقلال‌طلبان بر سر آتش‌بس، دیپلمات‌ها گفتند که اتحادیه اروپا بدون درنظر گرفتن این گام، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌کند.

دیروز نمایندگان دولت مرکزی اوکراین و استقلال‌طلبان در پایتخت بلاروس بر سر یک میز نشستند تا درخصوص نحوه کاستن از درگیری‌ها گفت‌وگو کنند.

رئیس‌جمهور روسیه به عنوان کشور حامی سنتی استقلال‌طلبان روس تبار و رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان هم به عنون دو عضو قدرتمند بلوک اروپایی، در این نشست حضور داشتند.

پس از 11 ساعت جلسه نفس‌گیر، طرفین بر سر خروج سلاح‌های سنگین از مناطق درگیری، به رسمیت شناخته شدن خودمختار لوهانسک و دونتسک و عدم ممانعت کی یف از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مناطق جنگ زده، توافق کردند.

بناست که این آتش‌بس و توافقات ذیل آن، از اولین دقائق روز یکشنبه اجرایی شود اما یک دیپلمات بی‌نام به رویترز گفته که اتحادیه اروپا درست از فردای آن روز یعنی روز دوشنبه، تحریم‌های جدید علیه روسیه و استقلال‌طلبان اعمال می‌کند.

مسکو هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما