شناسهٔ خبر: 35732068 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سردار اشتری در مراسم عطرافشانی مزار شهدا

ایران جزء پنج کشور دارای قدرت دفاعی برتر

فرمانده ناجا: روحیه ایثار و ولایت توانسته امنیت را به ارمغان بیاورد و ایران جزء پنج کشور دارای قدرت دفاعی برتر است

صاحب‌خبر -
آمادگی پلیس در مرزها برای امنیت زائران اربعینبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در مراسم عطرافشانی مزار شهدا افزود: توفیق داشتیم در اولین روز از هفته ناجا در حرم مطهر امام راحل و مزار شهدا حضور یابیم تا بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق و عهدمان را با مقام معظم رهبری اعلام و تجدید کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: مقام معظم رهبری در تعبیری کارکنان نیروی انتظامی را "مجاهدان فی سبیل الله" نامیدند و یا معظم له خطاب به کارکنان ناجا فرمودند؛ "شما مورد توجه و مورد قبول مردم هستید"، "شما حافظان نظم و امنیت هستید"، "شما رکن مهم امنیت هستید" این عبارات و ده‌ها و صد‌ها نمونه از این تعابیر قابل تأمل، مطالعه، بررسی و پژوهش است.
وی با بیان اینکه فرمایشات معظم له حکیمانه و بیانگر اشراف فرماندهی معزز کل قوا بر نیروی انتظامی است، عنوان کرد: باید قدردان این تعابیر و نگاه مقام معظم رهبری به نیروی انتظامی باشیم.
سردار اشتری با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت‌های پلیس ادامه داد: نیروی انتظامی امروز وظیفه مهم تأمین نظم و امنیت جامعه را بر عهده دارد و سبزپوشان ناجا در ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز آبی و خاکی برای تأمین امنیت حضور دارند.
وی با اشاره به ایثارگری‌های نیرو‌های پلیس برای تأمین نظم و امنیت کشور از نقطه صفر مرزی تا مرکز خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی سالیانه میلیون‌ها خدمت به مردم ارائه می‌کند. امنیت از بالاترین این نعمت‌ها است. 
وی با اشاره به انسجام و اتحاد نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی تحت فرماندهی مقام معظم رهبری هستند و امروز ما جزء ۵ کشور برتر در قدرت دفاعی هستیم. در واقع جمهوری اسلامی ایران جزء ۵ کشور دارای قدرت دفاعی برتر در دنیا می‌باشد.
سردار اشتری با تأکید بر اینکه امروز روحیه و فرهنگ دفاع مقدس در گوشت و پوست نیرو‌های مسلح جاری است، ادامه داد: این روحیه مجاهدت، ایثار و ولایت توانسته امنیت را برای کشور به ارمغان بیاورد و با تکیه بر این روحیه توانسته ایم بر مشکلات پیروز شویم.
وی افزود: امروز روحیه ایثار و مقاومت شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس فرامرزی شده و شاهد مقاومت مردم در کشور یمن، عراق، سوریه و لبنان هستیم؛ در واقع این انتفاضه و مقاومت در امتداد خون شهدای دوران دفاع مقدس به وجود آمده است.
سردار اشتری با بیان اینکه شهدا متعلق به همه آزادی خواهان جهان هستند، تصریح کرد: یک شهید صرفاً متعلق به یک خانواده یا کشور نیست بلکه شهید و آرمان هایش متعلق به آزادی خواهان جهان است. راه شهدا روحیه بخش و قوت بخش همه آزادی خواهان می‌باشد.
وی گفت: نیروی انتظامی بیش از ۱۳ هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده برای تأمین نظم و امنیت تقدیم نظام و انقلاب کرده است. همه ما باید راه شهدا را ادامه دهیم و در مسیری که حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند حرکت کنیم.
سردار اشتری ادامه داد: همه ما باید قدردان شهدا و خانواده هایشان باشیم، همکاران سبزپوش من در جای جای کشور ثابت کردند که رهرو راه شهیدان هستند و برای تأمین امنیت کشور تا پای جان پیش می‌روند.
فرمانده ناجا گفت: ان شاء الله عاقبت همه ما به شهادت ختم شود و شرمنده حضرت امام (ره)، شهدا و خانواده معظم شهدا نباشیم و بتوانیم توفیق سربازی مقام معظم رهبری را به شایستگی داشته باشیم.
همزمان با اولین روز از هفته ناجا فرمانده و کارکنان نیروی انتظامی با حضور در حرم مطهر حضرت امام با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.
 
 آمادگی پلیس در مرزهای چهارگانه برای امنیت زائران اربعین 
همزمان با اولین روز از هفته نیروی انتظامی، سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی به همراه هیئت رئیسه ناجا، حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و روسای پلیس‌های تخصصی با حضوردر مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با قرائت فاتحه و نثار گل، ادای احترام و با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.
سردار اشتری با تسلیت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را خدمت سبزپوشان ناجا، خانواده هایشان و مردم عزیز تبریک می‌گویم.
وی با اشاره به شعار هفته ناجا با عنوان "پلیس هوشمند؛ امین مردم" افزود: روز اول هفته نیروی انتظامی به نام؛ "ایثار، شهادت، ولایت، بصیرت" نامگذاری شده است و همزمان با اولین روز از هفته ناجا توفیق داشتیم بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق و عهد و پیمانمان را با مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا تجدید کنیم.
سردار اشتری افزود: امید است بتوانیم پیرو تدابیر و منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم و سرباز لایق و شایسته‌ای برای معظم له باشیم.
وی گفت: قطعاً تدابیر و منویات مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای در نیروی انتظامی ساری و جاری است و ان شاء الله با الگوگیری از تدابیر نورانی حضرت امام راحل راهمان را روشن‌تر کنیم.
سردار اشتری با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت‌های نیروی انتظامی ادامه داد: بحمداله با تلاش و ایثار سبزپوشان ناجا اقدامات خوبی در راستای تأمین و توسعه نظم و امنیت صورت گرفته است و با اقتدار از وجود هر گونه ناامنی جلوگیری و پیشگیری می‌کنیم.
سردار اشتری با اشاره به جانفشانی‌های نیرو‌های پلیس برای تأمین نظم و امنیت در کشور اضافه کرد: نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ شهید و پس از انقلاب ۴ هزار شهید در عرصه تأمین نظم و امنیت تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
وی با تأکید بر اینکه ما سربازان ولایت هستیم و خدمتگزاری به مردم را افتخار می‌دانیم، خاطر نشان کرد: اعتماد عمومی را بالاترین سرمایه می‌دانیم و ان شاء الله بتوانیم، چون گذشته با پیروی از منویات رهبری گام‌های خوبی برای خدمت به مردم برداریم.
فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح اقدامات نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع)، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی از ماه‌ها و هفته‌های گذشته برنامه ریزی خود را برای برگزاری کنگره بزرگ و معنوی اربعین حسینی آغاز کرده و نیرو‌های پلیس با آمادگی کامل در مرز‌های چهارگانه برای تسریع تردد زوار و امنیت آنان مشغول خدمت هستند.
وی افزود: بنده روز گذشته در سفر به خوزستان از مرز چذابه و شلمچه بازدید کردم و باید بگویم میزان گیت‌ها نیز با هدف تسریع در خدمات دهی به زوار افزایش یافته است.
عالی‌ترین مقام انتظامی با بیان اینکه نیرو‌های پلیس در تمامی مسیر‌های تردد زوار و همچنین مسیر‌های منتهی به مرز‌های زمینی به صورت شبانه روزی حضور دارند، خاطر نشان کرد: امید است همچون سال‌های گذشته شاهد همکاری خوب زوار حسینی با پلیس باشیم تا کنگره معنوی و بزرگ اربعین حسینی با نظم و شکوه بی نظیری برگزار شود.
سردار اشتری با بیان اینکه افتخار می‌کنیم خدمتگزار زوار اربعین حسینی هستیم در پاسخ به سوالی درباره تردد اتباع خارجی عنوان کرد: اتباع خارجی که در کشور ساکن هستند و یا از ۶ مرز وارد کشور می‌شوند باید از مرز شلمچه تردد کنند.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم در مرز‌های چهار گانه برای تردد زوار آماده است، ادامه داد: این امکان فراهم شده است که خودرو‌های کاپوتاژ از مرز چذابه تردد کنند؛ البته شاهد اندکی ناهماهنگی میان گمرک ایران و عراق برای تردد خودرو‌های کاپوتاژ بودیم که روز گذشته در ملاقات با مسئولان عراقی بخشی از این مشکلات حل شد و ان شاء الله به زودی شاهد رفع همه مشکلات خواهیم بود.
فرمانده ناجا گفت: زوار قبل از عزیمت به سفر اربعین از وضعیت مسیر‌ها و راه‌ها استعلام بگیرند.

نظر شما