شناسهٔ خبر: 35731055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اهدای 17 کیلو طلا از همدان برای بازسازی عتبات عالیات/ راه‌اندازی 16 موکب در کربلا

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان از اهدای 17 کیلو طلا از همدان برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدعلی بادامی ظهر امروز در نشست خبری ستاد اربعین‌ حسینی، ابتدا به فعالیت‌های ستاد عتبات عالیات پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه این ستاد به عنوان مجموعه مردم‌نهاد توانسته در مدت 18 سال با کمک‌های مردمی و خیرین در بازسازی عتبات عالیات گام مهمی بردارد.

وی با بیان اینکه این ستاد سه وظیفه اصلی دارد که یکی جمع‌آوری نذورات و هدایای مردمی و هدایت آنهاست گفت: تمام این هدایا و کمک‌ها در بازسازی و توسعه حرم‌های شش‌گانه هزینه می‌شود که شامل مبالغ نقدی، طلا، فرش و... است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان با اشاره به اینکه اعزام نیروهای مهارتی در ساخت و ساز حرم‌ها و بازسازی آنها از دیگر وظایف ستاد است گفت: بخشی از این نیروها پولی در قبال کار خود دریافت نمی‌کنند و بخشی نیز با پیمانکار قرارداد منعقد و وجه اندکی دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: گام سوم از وظایف راه‌اندازی جریان عظیم کنگره بین‌المللی اربعین است.

بادامی از فعالیت 12 دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خبر داد و افزود: در سراسر کشور 31 ستاد فعالیت دارد که در همدان  یک ستاد و 11 دفتر را شامل می‌شود‌.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان با اشاره به اینکه سه پروژه عمده عمرانی در کشور عراق در حال انجام است و مابقی پروژه نیمه اصلی بوده است گفت: صحن حضرت زهرا در 220 هزار متر مربع در حرم حضرت علی(ع) در حال ساخت است که 95 درصد پیشرفت دارد.

خرید 200 سند افتخار در ساخت صحن‌ حضرت زهرا(س)

وی با بیان اینکه برای ساخت این صحن سند افتخار صادر می‌شود که در استان تا امروز 200 سند افتخار صادر شده است افزود: هر سند 4 میلیون تومان قیمت دارد که می‌توان نصف آن یا بیشتر را خریداری کنند.

بادامی با اشاره به اینکه به ارزش 800 میلیون تومان تنها پول نقد با خرید سند از استان همدان خریداری شده است گفت: دومین پروژه ترفیع گنبد امام حسین(ع) در 7.5 متر در قالب پروژه معراج است.

وی با بیان اینکه از سال 95 تا امروز 380 خشت طلا به ارزش یک‌میلیارد و 140 میلیون تومان خریداری و اهدا شده است خاطرنشان کرد: سال گذشته 1.5 تن مس به ارزش 120 میلیون تومان جمع‌آوری و به استان کرمان ارسال شد تا بعد از اربعین ساخت و ساز انجام شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان به پروژه سوم صحن عقیله؛ حضرت زینب(س) اشاره کرد که برای هر سند 4 میلیون تومان هزینه می‌شود گفت: 220 سند معادل 880 میلیون تومان استان همدان خریداری کرده است.

اهدای نیم کیلو طلا و نقره به حرم حضرت عباس(ع)

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های دیگری در کاظمین، سامرا و ... در حال انجام است افزود: تا امروز نیم کیلو انگشتر مردانه و زنانه طلا و نقره به حرم حضرت عباس(ع) هدیه کرده‌ایم.

بادامی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌ها و مشکلات معیشتی مردم همدان هدایا و نذورات بسیاری داشته‌اند و آنچه در وجود خود بوده را خرج امام حسین (ع) کرده‌اند گفت: تا امروز بیش از صدها تخته فرش از استان اهدا شده است.

اهدای 100 تخته فرش ماشینی توسط خیر همدانی

وی با بیان اینکه خیری در شهر همدان 100 تخته فرش ماشینی اهدا کرده است افزود: سال‌های پیش بانویی یک کیلو و 250 گرم طلا به حرم اهدا کرد.

رئیس ستاد بارسازی‌ عتبات عالیات استان همدان با اشاره به اینکه طی 10 سال اخیر 17 کیلو طلا از استان دارالمومنین همدان به عتبات مقدس اهدا شده است گفت: 2 هزار و 300 نفر نیروی ماهر به عتبات اعزام شده‌اند.

اهدای سه کتابت قرآن

وی با بیان اینکه حرکت فرهنگی خوبی صورت گرفته و سه کتابت قرآنی توسط اساتید استان انجام شده است افزود: آنها در مدت 6 ماه تا یک سال قرآن را کتابت کرده‌اند که هیچ استانی این کار را انجام نداده است.

بادامی با اشاره به اینکه یک کتابت قرآن به حرم حضرت عباس(ع) و یک کتابت به حرم امیرالمومنین(ع) اهدا شده است گفت: یک کتابت نیز بعد از اربعین حسینی به صحن سرای اباعبدالله(ع) اهدا می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان با اشاره به نذورات مردمی در اربعین حسینی افزود: در 6 ماهه نخست امسال نیم کیلو طلا، 500 کیلو مس، 200 میلیون تومان پول نقد و 70 میلیون تومان کتابت قرآن نذورات مردمی بوده است.

راه‌اندازی 16 موکب در کربلا

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته کار کمیته مشارکت مردمی استان همدان از ابتدای مردادماه آغاز شده است گفت: امسال 16 موکب در کربلا راه‌اندازی می‌شود که دو موکب در مرز خسروی است.

بادامی از راه‌اندازی هشت موکب در داخل خبر داد و افزود: یک موکب خادم‌الزهرا در شهر مریانج متعلق به شهرداری است که 15 دستگاه خودرو حمل زباله‌های موکب را برعهده دارد.

انتهای پیام/89026/

نظر شما