شناسهٔ خبر: 35714907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رزمایش «الی بیت المقدس» عشایر فارس/ یادواره 2 هزار شهید عشایر استان فارس برگزار می‌شود

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه عشایر فارس گفت: رزمایش «الی بیت المقدس» بسیج عشایر با شعار بسیج 40 سال یاری، امنیت و خدمت در شیراز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ سعدی محمدی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش «الی بیت المقدس» عشایر فارس به استعداد 5 گردان در منطقه عمومی سیاخ دارنگون از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز در روز‌های 11 و 12 مهرماه جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایش اقتدار، سنجش توان، آمادگی‌های عمومی، تخصصی، جسمانی، رزمی، امنیت دفاعی و امدادی برای اجرای موفق ماموریت‌های محوله مهم‌ترین اهداف رزمایش است، افزود: مردمی کردن دفاع و پایان ناپذیری بنیه لازم نیرو‌ها و بکارگیری ظرفیت‌های محلی، استانی، تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط از دیگر رویکردهای رزمایش الی بیت‌المقدس است.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه عشایر فارس خاطرنشان کرد: عملیات بازپس‌گیری، تاخیری، کمین و ضد کمین، هلی‌برن و ضد هلی‌برن، دفاع ازمناطق حساس و حیاتی، امدادونجات و مردم‌یاری پدافند دورادور و کنترل معابر از دیگر تاکتیک‌هایی است که در این رزمایش  اجرایی وعملیاتی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: عشایر فارس در طی 40 سال از عمر انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه در سنگر تولید موفق بوده در سنگر جهاد و دفاع از این آب و خاک و تمامیت ارضی کشور در کنار سایر اقشار حضور فعالی و چشمگیر داشته است.

وی بیان داشت: تقدیم هزار شهید، 613 جانباز و 147 آزاده بیانگر این است که هم اکنون با پیروی از فرامین و منویات مقام معظم رهبری آماده دفاع از این مرزو بوم هستیم.

برگزاری یادواره سردارا ن، امیران و 2 هزار شهید عشایر فارس

جانشین فرمانده مقاومت بسیج سپاه عشایر فارس از برگزاری یادواره سرداران  و 2 هزار شهید عشایر در 30 آبان ماه سال جاری در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز خبرداد و گفت: این یادواره پیش زمینه کنگره 10 هزار شهید عشایر کشور است که سال آینده در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

محمدی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 7 هزار خانواده معظم شهدا و ایثارگران در کنگره بزرگ 10 هزار نفری  شهدای عشایر حضور یابند که نشان از روحیه شهادت طلبی و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هدف است.

وی ابراز داشت: عملیاتی شدن 2 هزار خدمت به برکت یادواره 2 هزار شهید عشایر فارس با همکاری اداره‌ها و نهاد‌های استان و با مساعدت جانشین فرماندهی سپاه فجر، واکسیانسیون دام و طیور و مرمت یک مدرسه از دیگر فعالیت‌های بسیج عشایر است.

انتهای پیام/  

نظر شما