شناسهٔ خبر: 35713341 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از سوی وزارت بهداشت صورت گرفت

تکذیب ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا به HIV به علت سرنگ آلوده

71070

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: موضوع ابتلای جمع کثیری از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV کذب و به دور از حقیقت است و معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه‌های ابتلای آنها کاملا مشخص است و راه انتقال مبتلایان نیز به اطلاع آنها رسیده است.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شایعاتی که اخیرا در مورد ابتلای تعداد زیادی از اهالی یک روستا در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV مطرح شده، گفت: این موضوع کذب و بدور از حقیقت است و از مجاری قانونی، آن را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه‌های ابتلای آنها کاملا مشخص است و تحت مراقبت و درمان قرار دارند و به هیچ عنوان، انتقال عفونت از طریق آزمایش‌های تشخیصی و ... در میان آنها، صحت ندارد.

وی با بیان اینکه راه انتقال ویروس به این افراد به اطلاع آنها رسیده است، افزود: وزارت بهداشت به هیچ عنوان خود را مجاز نمی‌داند که در این مورد، اطلاعات شخصی بیماران را اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: از همه مردم و اصحاب رسانه انتظار داریم که وزارت بهداشت و کارکنان خدوم بهداشتی نظام سلامت را که خادمان شریف مردم کشور بوده و هستند را مورد حمایت جدی قرار داده و به هیچ عنوان به این شایعات بی‌ارزش و بی‌مبنا توجهی نکنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما