شناسهٔ خبر: 35709189 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

راهنمای‌خرید‌بلیط‌هواپیما چارتر برای‌سفر‌به تور‌مشهد

گروه گردشگری: برای سفر به مشهد انواع مختلف بلیط‌ها را می‌توان تهیه کرد. یکی از این نمونه‌ها بلیط چارتری است.

صاحب‌خبر -
خرید بلیط هواپیما چارتر را نمی توان در هر زمانی انجام داد و این بلیط برای بعضی مواقع خاص موجود خواهد بود. بلیط هواپیما چارتری در مقایسه با بلیط سیستمی دارای قیمت متغیری بوده و در بسیاری از مواقع به ویژه در ایام کم سفر این بلیط با قیمت کمتری فروخته می‌شود. از نکات مهمی که برای خرید بلیط هواپیما چارتر لازم می‌باشد که بدانید این است که این بلیط معمولا امکان کنسل شدن ندارد. در صورتی که کودکان همسفران شما باشند، ممکن است از نظر قیمت خرید بلیط هواپیما چارتر برای شما چندان مناسب نباشد. چون برای این بلیط‌ها امکان کنسل کردن وجود ندارد پس لازم است که هنگام خرید بلیط هواپیما چارتر در مورد این بلیط اطمینان داشته باشید. بلیط لحظه آخری یکی از انواع بلیط چارتری است که معمولا در زمان بسیار نزدیک به پرواز فروخته می‌شود. معمولا در بلیط‌های لحظه آخری برای فصل‌های کم سفر شاهد کاهش قیمت تا میزان بالایی خواهیم بود. در خرید بلیط چارتر لازم است که دقت کنید این بلیط برای مسیر برگشت نیز از قیمت منطقی برخوردار باشد. در مورد خرید بلیط هواپیما چارتر باید این موضوع را بدانید که چون این بلیط معملا از قیمت کمتری برخوردار است، فروش آن با سرعت بالایی صورت می‌گیرد. لذا پس از پیدا کردن این نوع بلیط بی درنگ آن را خریداری کنید.
 
خرید بلیط هواپیما چارتر مشهد
شهر مشهد یک شهر زیارتی و پر مسافر است که از گوشه و کنار کشور مسافران زیادی از طریق تور یا سفر شخصی وارد آن می‌شوند. بسیاری از مسافرانی که برای سفر خود تور هوایی را انتخاب می‌کنند، ترجیح می‌دهند که با تهیه بلیط چارتری که دارای قیمت ارزان تری است، بهای کمتری بابت سفر خود بپردازند. بنابراین مسافران هوایی از بلیط‌های چارتری استقبال بسیار زیادی می‌کنند. فرودگاه‌هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران به عنوان پر تردد ترین فرودگاه از نظر پروازهای داخلی شناخته شده است. بنابراین بلیط‌های چارتری مقصد مشهد دارای تعداد بالایی طرقدار بوده و برای این مسیر فروش بسیار بالایی دارند. در بین پروازهای داخلی بلیط چارتر تهران مشهد برای مسیر رفتن و همچنین برای مسیر برگشت بلیط چارتر مشهد تهران از مسیرهای پر طرفدار و بسیار شلوغ برای پروازهای چارتری داخلی به شمار می‌آیند. 
 
بلیط چارتر چیست؟
بدون شک تا کنون اصطلاح پرواز چارتری هواپیما در تور مشهد به گوش شما رسیده است. در تعریف این نوع بلیط باید گفت که ما برای انوع بلیط‌های هواپیما دو نوع بلیط داریم که بلیط سیستمی و بلیط چارتری نام دارند. بلیط‌های سیستمی دارای نرخ ثابتی بوده و تعیین آن‌ها از سوی مراجع مربوطه صورت می‌گیرد. اما برای بلیط‌های چارتری باید گفت که این گونه نیست و در آن‌ها قیمت با نوسانات بسبار زیادی همراه است. چارتر کننده‌های متعددی وجود دارند که با خرید تعدادی بلیط هواپیما به صورت یک جا آن را دربست می‌کنند. به منظور فروش همه بلیط‌ها و خالی نماندن صندلی‌های هواپیما، چارتر کننده‌ها سعی می‌کنند که بلیط هواپیما را با قیمت ارزان تری عرضه کنند. با نزدیک شدن به زمان پرواز اگر هنوز صندلی خالی باشد، چارتر کننده باز هم برای فروش بلیط قیمت‌ها را کاهش داده و از این رو خرید بلیط هواپیما چارتر نسبت به بلیط هواپیما سیستمی دارای قیمت بسیار کمتری خواهد بود.
 

 
چه زمانی خرید بلیط هواپیما چارتر را انجام ندهیم؟
اگر در سفر خود با کودکان همسفر باشید، بهتر است که خرید بلیط هواپیما چارتر را انجام ندهید. چون برای تمامی سنین بلیط هواپیما چارتر دارای قیمت یکسانی خواهد بود. اما بلیط‌های سیستمی برای کودکان و نوزادان معمولا این بلیط دارای قیمت کمتری هستند. پس اگر در سفر خود کودک همراهتان باشد، خرید بلیط سیستمی برای شما ممکن است که به صرفه تر باشد. پیشنهاد می‌شود که قبل از تهیه بلیط قیمت بلیط هواپیما را برای همه همسفران خود محاسبه کرده و پس از آن بلیط سیستمی را با لحاظ کردن قیمت ارزان برای نوزادان و کودکان حساب کنید و در آخر به مقایسه قیمت‌ها بپردازید.
 
کنسل کردن بلیط هواپیما چارتر
یکی از ویژگی‌هایی که خرید بلیط هواپیما چارتر دارد این است که این بلیط معمولا کنسلی نخواهد داشت. پس بهتر است برای خرید بلیط هواپیما چارتر اطمینان داشته باشید که سفر خود را کنسل نمی کنید. چون اگر خرید بلیط هواپیما چارتر را انجام دهید و بعدا از خرید خود پشیمان شوید باید درصد جریمه ی بالایی برای کنسل کردن این بلیط بپردازید. همچنین لازم است که ذکر کنیم در خرید بلیط هواپیما چارتر و خرید بلیط سیستمی امکان تغییر تاریخ و نام مسافر وجود نخواهد داشت و اگر بخواهید نام یا تاریخ را تغییر دهید لازم است که بلیط قبلی استرداد شده و برای شما یک بلیط جدید صادر شود.
 
آیا قیمت خرید بلیط هواپیما چارتری همیشه ارزان تر از بلیط سیستمی است؟
ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که خرید بلیط هواپیما چارتر همیشه با قیمت کمتری نسبت به بلیط سیستمی انجام خواهد گرفت. ولی لازم است که در اینجا بگوییم ارزان بودن قیمت خرید بلیط هواپیما چارتر به این دلیل است که چارتر کننده قصد دارد تمام بلیط‌های خود را یک جا بفروشد. ولی در برخی از ایام سال که مسافران زباد باشند، چون چارتر کننده بلیط‌های خود را با سرعت بالاتری می‌فروشد، ممکن است که قیمت خرید بلیط هواپیما چارتر با قیمت بلیط سیستمی برابر باشد و حتی ممکن است که در بسیاری از موارد مانند تعطیلات و ایام در مسافر قیمت بلیط چارتر هواپیما نسبت به بلیط‌های سیستمی گران تر باشد. برای رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل میتوانید از سایت دلتابان اقدام کنید.
 


نکات کلیدی مهم در خرید بلیط چارتر ارزان برای مشهد
اگر شما نیز می‌خواهید برای سفر به مشهد یک بلیط ارزان تهیه کنید و به دنبال خرید بلیط هواپیما چارتر هستید، پس از مشاهده لیست بلیط‌های چارتر در سایت‌های عرضه کننده بلیط آنلاین در صورت پیدا کردن یک بلیط ارزان باید خیلی سریع آن بلیط را خریداری کنید. چون قیمت این بلیط‌ها کم است مشتریان آن‌ها زیاده بوده و خیلی فوری فروخته می‌شوند. اگر برای سفر خود دارای محدودیت نیستید، در صورتی که بلیط ارزان قیمت پیدا نکردید، با کمی انعطاف پذیری می‌توانید این بلیط را برای روزهای قبل یا بعد از تاریخی که مورد نظر شماست، خریداری کنید.
 
بلیط لحظه آخری
یکی دیگر از انواع بلیط‌های چارتری، بلیط لحظه آخری است که فروش آن در زمان بسیار نزدیک به پرواز صورت می‌گیرد. این بلیط دارای قیمت ارزان تری نسبت به وقت‌های معمولی است. می‌توان این نوع بلیط را در فصل‌های خلوت و کم سفر پیدا کرد. هنگامی که فصل پر سفر باشد با نزدیک شدن به زمان پرواز بلیط‌ها معمولا دارای قیمت بالاتری هستند. در صورت تمایل برای خریداری بلیط لحظه آخری لازم است که هر لحظه برای سفر آماده باشید. زیرا احتمال دارد یک بلیط لحظه آخری ارزان را به صورت غیر منتظره ای پیدا کنید. لازم است که در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتر به این نکته دقت کنید که اگر برای مسیر رفت خود یک بلیط ارزان پیدا کردید، بررسی کنید که برای برگشت نیز بلیط با قیمت منطقی بیابید. چون موارد زیادی بوده که افراد بلیط رفت خود را ارزان تهیه کرده اند اما برای برگشت مجبور به تهیه بلیط گران تر از حد معمول شده اند.
برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی دلتابان https://deltaban.com
 

نظر شما