شناسهٔ خبر: 35705039 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نیروی انتظامی قدیمی | لینک خبر

مرز شلمچه، مرز انحصاری تردد زائران خارجی/ بسته شدن مرز شلمچه بر روی کامیون‌های باری درصورت اختلال حرکت زائران/ آغاز گیت بندی مرز شلمچه از امروز

گروه ناجا – فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرز شلمچه، مرز انحصاری تردد زائران خارجی است، گفت: در صورتي که تردد کاميون هاي ترانزيتي حامل کالا همزمان با حرکت زائران اربعين باعث اختلال در حرکت زوار شود، مرز بر روي کاميون‌هاي حامل کالا بسته خواهد شد.

صاحب‌خبر -
 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری پلیس، سردار "قاسم رضايي" در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران، گفت: طبق برنامه‌ريزي انجام شده با مرزبانان کشور عراق، به صورت مشترک از دو گذرگاه مرزي شلمچه و چذابه در خوزستان بازدید و همچنین براساس توافقات صورت گرفته در بغداد، هماهنگي های لازم با مرزباني عراق در راستاي تأمين امنيت زائران اربعين حسینی (ع) انجام شد.

وی، از آمادگي مرزبانان دو کشور براي خدمات رساني به زائران اربعين حسيني(ع) خبر داد و گفت: علاوه بر هماهنگي مرزباني و پايانه مرزي شلمچه، موضوع بازگشايي مسير دوم مرز شلمچه براي تسريع در تردد خودروهاي موکب داران و ماموريت هاي اضطراري مطرح شد و طی چند روز آينده از سوي مقام‌هاي عراقي و سفارت ايران در عراق پيگيري می شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکيد بر اينکه بازگشايي اين مسير از سوي مرزباني ايران پيگيري خواهد شد، گفت: چنانچه اين مسیر بازگشایی نشود، قطعا با ازدحام خودرويي و نفري در مرز شلمچه مواجه خواهيم شد،

وی ادامه داد: با توافق و تاکيد صورت گرفته در اين رابطه اميد است تا دو روز آينده درب دوم مرز شلمچه که اخيرا بسته شده، مجددا بازگشايي شود تا خودروهاي موکب داران و خودروهاي ترانزيتي از اين مسير تردد کنند.

سردار رضايي همچنين تلاش دستگاه‌هاي مختلف کشور در ايجاد زيرساخت هاي لازم براي عبور زائران از گذرگاه‌هاي مرزي را خوب ارزيابي کرد و گفت: تمام واحدهاي نيروي انتظامي در مرز اعم از پليس راه و گذرنامه با تمام ظرفيت براي خدمت رساني به زائران اربعين آماده هستند.

وي درباره تردد زائران خارجي اربعين، گفت: طبق بررسي به عمل آمده، "شلمچه" مرز انحصاري براي تردد زائران خارجي خواهد بود.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا در رابطه با تردد کاميون هاي ترانزيتي حامل کالا از مرز شلمچه در ايام اربعين، گفت: با توافق گمرک ايران و عراق در صورتي که تردد کاميون هاي ترانزيتي حامل کالا همزمان با حرکت زائران اربعين باعث اختلال در حرکت زوار شود، مرز بر روي کاميون‌ها بسته خواهد شد.

فرمانده مرزباني ناجا از استقرار 400 کاميون حامل کالاي موکب داران و نيروهاي کمکي مستقر در عراق در مرز شلمچه خبرداد وگفت: اين کالاها بايد از فردا به عراق منتقل شوند تا در ايام اربعين و ازدحام جمعيت با مشکل مواجه نشويم.

سردار رضايي در خاتمه با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های شلمچه، خاطرنشان کرد: کار گيت بندي مرز شلمچه براي سهولت تردد زائران، از امروز آغاز می شود.*


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد

نظر شما