شناسهٔ خبر: 35703007 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ۳۷ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در طول ۱۱ سال اخیر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از کاهش ۳۷ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در طول ۱۱ سال اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

کاهش ۳۷ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در طول ۱۱ سال اخیربه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در دوازدهمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشور‌های خارجی مستقر در تهران که امروز ۹ مهرماه با حضور سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی و سردار شیرزاد رئیس پلیس اینترپل برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۸۵ تا ۹۷، حدود ۱۵۳ درصد رشد خودرو‌ها را داشتیم.

وی افزود: تعداد موتورسیکلت‌ها نیز حدود ۱۲۰ درصد افزایش داشته است، همچنین در طول ۱۱ سال اخیر ۳۷.۶ درصد کاهش جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی را داشتیم.

بیشتر بخوانید: کاهش ۱۸ درصدی تصادفات رانندگی با بهره‌مندی از همیاران پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: بیش از ۱۱ میلیون همیار نوجوان در کشور داریم که در حوزه انضباط بخشی ترافیک کمک می‌کنند.

سردار هادیانفر گفت: پلیس ترافیک یا راهور مأموریت برنامه‌ریزی و هدایت فعالیت‌های راهنمایی و رانندگی به منظور تأمین نظم امور و مرور و اجرای خدمات حمل و نقل و حفظ حریم راه‌ها در سطح کشور را بر اساس استاندارد‌های بین المللی بر عهده دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: هر ساله برابر گزارش‌های جهانی ۱.۳ میلیون نفر جانباخته و حدود ۵۵ میلیون مصدوم و معلول در جهان داریم.

وی گفت: کاهش بیش از ۱۱ هزار کشته در یک دوره زمانی ۱۱ ساله، موفقیت چشمگیری است.

سردار هادیانفر افزود: با توجه به افزایش سفر و تعداد خودرو، کنترل و برقراری انضباط ترافیکی و ایمنی در معابر و تقاطع‌ها با روش‌های سنتی امکان پذیر نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا برای افزایش انضباط ترافیکی، طرح‌هایی را در دست اقدام دارد که مهم‌ترین آن‌ها تردد بین خطوط، برگزاری جشنواره، کارگاه‌های آموزشی و غیره است.

انتهای پیام/

توضیحات پلیس راهور درباره میزان تلفات ناشی از حوادث رانندگی در ۱۱ سال اخیر 

برچسب‌ها:

نظر شما