شناسهٔ خبر: 35689056 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون شهردار تهران:

تخصیص ۵۵ میلیارد تومانی برای اقشار خاص در استفاده از حمل و نقل عمومی

پورسید آقایی گفت: شهرداری تهران سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان برای استفاده از حمل و نقل عمومی به اقشار خاص تخصیص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، در جلسه امروز شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران نسبت به پیگیری از دولت برای تخصیص ردیف بودجه سنواتی در ماده 88 برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور برای تامین خدمات رایگان حمل و نقل عمومی و مراکز فرهنگی عمومی به جانبازان 25 درصد، کلیه رزمندگان، آزادگان و همسران آنها بررسی شد و با 16 رای از 16 رای عضو حاضر در جلسه تصویب شد.

 

«محمد علیخانی» در خصوص این طرح گفت: اجرای طرح مذکور بار مالی برای شهرداری تهران ندارد و اصلاحیه آن توسط شهرداری پذیرفته شده است.

 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: پس از تامین اعتبار لازم در بودجه سنواتی کل کشور و تخصیص 100 درصدی آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور باید تسهیلات حمل و نقل عمومی رایگان به اشخاص اعلام شده در این طرح انجام شود.


محسن پورسید آقایی در خصوص طرح مذکور گفت: این طرح تکلیف ما را مشخص خواهد کرد و در متن قانون نیز تکالیفی برای دولت تعیین شده است.

 

معاون شهردار تهران افزود: در سنوات گذشته طبق مصوبات شورا برای ارایه تخفیف به افراد مختلف برای استفاده از حمل و نقل عمومی در تهران در سال 97 شهرداری تهران 55 میلیارد تومان به اقشار خاص تخفیف داده است.

 

وی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعتبارات تخفیف ها را تامین کرده است، افزود: شورا این تخفیفات را به اشخاص خاص از جمله دانشجویان و دانش آموزان ارایه می دهد.

 

معاون شهردار تهران اظهار امیدواری کرد دولت ردیف بودجه مستقلی برای پرداخت این تخفیف در نظر بگیرد تا خدمات بهتری به شهروندان ارایه شود.

نظر شما