شناسهٔ خبر: 356866 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الجزيره : شهادت نوجوان فلسطيني در قدس خشم همه فلسطينيان را برانگيخته است

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/04/15
00:43:01.14
شهادت نوجوان 16 ساله فلسطینی که شهرک نشینان او را زنده زنده در آتش سوزاندند خشم فلسطینان را در همه جا و به طور مشخص در شهر قدس و اطرافش برانگیخت.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، درگیریها بین فلسطینیان و نیروهای اسرائیلی به داخل خط سبز ( سرزمینهای اشغالی 1948 میلاد) گسترش یافته است.
سمیر ابو شماله گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی با اعلام این مطلب افزود هنوز چند ساعتی از اعلام خبر پیدا شدن جسد سه شهرک نشین در شهر الخلیل و ادامه تحریک علیه فلسطینیان در پایگاههای ارتباط اجتماعی و برخی پایگاههای رسانه ای اسرائیلی که خواستار ربودن فلسطینیان و قتل آنان شده بودند؛ نگذشته بود که یکی از ساکنان محله شعفاط در قدس به نام محمد ابو خضیر 16 ساله ، شکار گروهی از شهرک نشینیان شد و از او پس از نماز صبح سه شنبه گذشته دیگر اثری دیده نشد. ابو خضیر با خودرویی ربوده شده بود که یک روز پیش از آن تلاش کرده بود یک کودک را از یک محله مجاور شعفاط برباید.
چند ساعت بعد جسد سوخته ابو خضیر در جنگلهای اطراف قدس پیدا شد .
پلیس اسرائیل جسد را توقیف کرد و با خانواده شهید ابو خضیر در خصوص کالبد شکافی و تشییع آن مذاکره کرد.
خانواده ابو خضیر نیز شرط گذاشت که یک پزشک فلسطینی در کالبد شکافی حضور داشته باشد تا علت مرگ مشخص شود.
سه روز بعد نتایج کالبد شکافی اعلام شد. دادستان کل فلسطین اعلام کرد ابو خضیر زنده زنده در آتش سوزانده شده است و آثار ماده کربنی ناشی از دود آتش در ریه هایش پیدا شده است و نشان می دهد این شهید هنگامی که زنده زنده در آتش می سوخت این ماده را استنشاق کرده است.
شهادت ابو خضیر خشم فلسطینان را در همه جا و مشخصا در شهر قدس و اطرافش برانگیخت و درگیریها به داخل خط سبز ( سرزمینهای اشغالی 1948 میلاد) گسترش یافت و به زخمی شدن صدها فلسطینی در تیراندازی نیروهای اشغالگر اسرائیلی و بازداشت دهها نفر از آنان منجر شد.
جنایت قتل ابو خضیر با محکومیت گسترده نهادهای داخلی و بین المللی مواجه شد و آنها درخواست کردند کمیته های بین المللی برای حمایت از ملت فلسطین در مقابل اقدامات اشغالگران اسرائیلی و جنایات شهرک نشینان تشکیل شود.
00:45:10.02

نظر شما