شناسهٔ خبر: 35685904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شورا: شهرداری تهران سهم دولت از حمل و نقل عمومی را بگیرد

تهران - ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران، با ۱۶ رای شهرداری تهران را به پیگیری از دولت برای تخصیص ردیف بودجه سنواتی در ماده ۸۸ برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور به منظور تامین خدمات رایگان حمل و نقل عمومی و مراکز فرهنگی عمومی به جانبازان ۲۵ درصد، کلیه رزمندگان، آزادگان و همسران آنها، ملزم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورا طرح الزام شهرداری تهران نسبت به پیگیری از دولت برای تخصیص ردیف بودجه سنواتی در ماده ۸۸ برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور به منظور تامین خدمات رایگان حمل و نقل عمومی و مراکز فرهنگی عمومی به جانبازان ۲۵ درصد، کلیه رزمندگان، آزادگان و همسران آنها را در دستور کار قرار دادند.
محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: این طرح، بر اساس اسناد بالادستی و برنامه پنج ساله ششم تهیه شده است.
وی گفت: اجرای این طرح، بار مالی برای شهرداری تهران ندارد.  
علیخانی افزود: بر اساس این طرح، با توجه به ماده ۸۸ برنامه پنج ساله ششم توسعه، شهرداری تهران موظف است نسبت به پیگیری از دولت برای اجرای سازوکار تخصیص ردیف بودجه سنواتی بند ۳ ماده ۸۸ برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور، به شهرداری‌ها به منظور تأمین خدمات رایگان حمل و نقل عمومی و مراکز فرهنگی عمومی به جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان، آزادگان، همسران و فرزندان آنها اقدام کند.  
وی ادامه داد: در این راستا باید پس از تأمین اعتبار لازم در بودجه سنواتی کل کشور و تخصیص صد درصدی آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، نسبت به اعطای تسهیلات حمل و نقل عمومی رایگان، به اشخاص اعلام شده اقدام شود.
زهرا صدراعظم‌نوری عضو دیگر شورای شهر با ارایه پیشنهادی، گفت: در متن این طرح از شهرداری تهران خواسته شود گزارشی از مطالبات مدیریت شهری از دولت، تهیه و ارائه شود.
محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: این طرح تکلیف ما را مشخص می‌کند و در متن قانون نیز تکالیفی برای دولت تعیین شده است.
وی افزود: در طی سنوات گذشته بر اساس مصوبات شورا به منظور ارائه تخفیف به افراد مختلف برای استفاده از حمل و نقل عمومی در شهر تهران، تنها در سال ۹۷ شهرداری تهران ۵۵ میلیارد تومان به اقشار خاص تخفیف داده است.
پورسید اقایی ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز اعتبارات این تخفیف‌ها را به طرق مختلف تامین کرده است.
وی گفت: امیدواریم دولت ردیف بودجه مستقلی را برای پرداخت این تخفیف در نظر بگیرد تا ما بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم.

تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

نظر شما