شناسهٔ خبر: 35678614 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس؛

ایران اسلامی در اوج اقتدار و توان نظامی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: امروز اقتدار ایران اسلامی به جایی رسیده است که حتی دشمنان قسم خورده انقلاب هم به توانمندی نیروهای مسلح کشورمان اذعان دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ سردار فدوی  صبح امروز در آیین افتتاحیه اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس در مصلی خمین گفت: عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون رهبری امام(ره) و ولایت پذیری عاشقانه شهدا و رزمندگان بود.

وی افزود: امروز اقتدار ایران اسلامی به جایی رسیده است که حتی دشمنان قسم خورده انقلاب هم به توانمندی نیروهای مسلح کشورمان اذعان دارند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: 54 کشور در جنگ تحمیلی 8ساله علیه ایران به رژیم بعثی عراق کمک کردند و  دشمنی امریکا با انقلاب اسلامی از 4دهه قبل با حمایت از ایادی دسته پنجم منطقه از جمله صدام و منافقین شروع شده بود.
سردار فدوی با تجلیل از مقام شامخ بیش از 200 هزار شهید دفاع مقدس گفت: تکریم خانواده معظم شهدا و الگو پذیری از سیره شهیدان موجب بقا و اقتدار نظام اسلامی می شود و همه موظفند در عمل به وظیفشان در قبال آرمان شهدا و خانواده معظم شهدا پاسخگو باشند.
 
 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این اجلاسیه با اشاره به صفات و شخصیت بارز امام خمینی گفت: امام خمینی به عنوان یک چهره بین المللی از ویژگی های علمی معنوی فرهنگی مذهبی و اجتماعی شاخصی برخوردار بود که نیاز است در این راستا تحقیقات گسترده صورت گیرد و سیره عملی و مذهبی امام راحل مبنای عمل همگان قرار بگیرد.
 
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: امام خمینی (ره) در دوران جنگ تحمیلی نقش محوری و اصلی را داشتند و اعتقادشان بر این بود که باید در مقابل دشمن تا پای جان ایستاد و از دشمن هراسی نداشت و نیز هیچ‌گاه یک مسلمان نباید زیر بار حرف زور منافق برود و تن به ذلت بدهد.
وی اضافه کرد: شهدا همیشه زنده‌اند و زنده به عالم محشر وارد می‌شوند، بنابراین مقام شهدا در بالاترین درجه مقام‌ها قرار دارد و آنها با اهدای جان خود عزت را به مسلمانان هدیه دادند.
 
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: امام راحل مبتکر مکتبی انسانی و تحول‌ساز است که شاکله آن بر معنویت، عقلانیت و عدالت‌خواهی قرار دارد؛ امام راحل حقیقت همیشه زنده‌ای است که سرمایه ارزشمند برای آزادیخواهان جهان و ذخیره الهی برای امت اسلامی محسوب می‌شود.
سردار کریمی افزود: راهبردهای همه جانبه‌ای که در قالب ایدئولوژی امام راحل ارایه شد برگرفته از نهضت عاشورایی است و امتداد آرمان ملت‌های مسلمان و آزادیخواه با بهره‌گیری از مکتب خمینی میسر است و از این لحاظ سیره معیشتی و اخلاقی امام راحل باید همواره سرلوحه امور قرار گیرد.
وی ادامه داد: بیش از 2 هزار دانشجو در اردوهای هفت اقلیم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی شرکت کردند که زمینه فعالیت این اردوها بازدید از هفت محل حضور بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در شهرستان‌های خمین، اراک، قم و تهران است.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: استان مرکزی بیش از پنج سال برای برگزاری کنگره 6 هزار و 200 شهید استان و نقش امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس تدارک برنامه داشته است و بیش از 16اجلاسیه با محوریت اقشار مختلف در این راستا برگزار شده است.
 وی افزود: برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس فرصتی است تا ابعاد شخصیت امام راحل و زوایای پیدا و پنهان هشت سال دفاع جانانه از کشور و اقدامات و خدمات استان مرکزی در این راستا بیشتر شناسانده شود.
این مراسم با تکریم پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس عطرآگین شد. 
برگزاری کارگاه علمی با حضور اندیشمندان و پژوهشگران و رونمایی از آثار و تالیفات دفاع مقدس از دیگر برنامه های این اجلاسیه دو روزه در شهرستان خمین است. 
شهرستان خمین زادگاه امام خمینی (ره) در حماسه دفاع مقدس هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.
یادآور می شود کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی با سخنرانی سردار سلامی فرمانده کل سپاه روز پنج شنبه این هفته در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود. 
 
اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4010788"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2537159/4010788?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما