شناسهٔ خبر: 35667937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی:

مردم آذربایجان به شعر جریان ساز اعتقاد دارند/کنگره شعر محرم محفلی برای کشف شاعران جوان

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی عنوان کرد: مردم  آذربایجان به  شعر خوب،ممتاز  و جریان ساز اعتقاد دارند، لذا  شعر عاشورایی الگو و گوشت و پوست مردمان این مرزو بوم  است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی برگزار این رویداد در کهن شهر اولین ها را اقدامی شایست دانست و گفت: موضوع شعر آیینی، نوحه و مرثیه سابقه ی دیرینه در منطقه آذربایجان دارد.
وی ادامه داد: مردمان این مرز و بوم همواره به اهل بیت ارادت ویژه ای داشته و از همان سال های نخستی که تعزیه در ایران رواج یافته آذربایجان نیز همچون سایر شهرها جلسات و مراسم عزاداری را به پا کرده است.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: مردم آذربایجان به  شعر خوب،ممتاز  و جریان ساز اعتقاد دارند، لذا  شعر عاشورایی الگو و گوشت و پوست مردمان این مرزو بوم  است.
بلاغی با تاکید بر حمایت از شاعران نسل جوان افزود: شاعران متاخر که در سده اخیر قرن۱۴ شمسی زندگی کرده اند یک گنجینه ای به وجود آورده اند که ما باید الان آن را هم حفظ و هم اشاعه دهیم، اگر بخواهیم این گنجینه روز به روز افزایش یابد، باید به شاعران و ادیبان نسل معاصر فضایی دهیم تا خودشان را ارائه دهند.
وی در ادامه اضافه کرد: کنگره شعر محرم فرصتی ایجاد کرده تا شاعران جوان به میدان آمده و استعداد خود را در این زمینه نشان دهند چراکه شعر هم عرصه آموختن و هم شناختن است.
بلاغی اظهار کرد: زبان شعر زبانی است که روحیات و احساسات در کنار منطقیات باهم به آسانی و باظرافت به مخاطبان ارائه می شود، طبیعی است ما امروز باید از ظرفیت شعر در بهبود فرهنگ اجتماعی استفاده کنیم.

46

نظر شما