شناسهٔ خبر: 35664978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تداوم رطوبت بالا در استان بوشهر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به ادامه وزش باد‌های جنوبی شاهد تداوم گرما و رطوبت بالا در استان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، زهرا راستگو بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا در اغلب ساعات شبانه روز طی امروز تا اواخر هفته است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود طی این مدت در طول روز غبار محلی و در طول شب تا اوایل صبح در برخی نقاط وقوع مه از پدیده‌های غالب در سطح استان باشد.

وی با اشاره به افزایش رطوبت طی روز‌های گذشته در استان گفت: وزش باد‌های جنوبی در استان باعث شد میزان رطوبت در جزیره خارگ به ۱۰۰ درصد برسد، همچنین رطوبت هوا در بوشهر به ۸۸، جم ۸۷، عسلویه ۸۶ و جم ۸۴ درصد رسید.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: اغلب شهر‌ها و مناطق استان نیز طی ۲۴ ساعت گذشته رطوبت بالای ۷۰ درصد را تجربه کردند.

وی افزود: با توجه به تداوم وزش جریانات جنوبی تا پایان هفته، گرما و رطوبت طی این مدت در استان ادامه خواهد یافت، ضمن اینکه در مناطق جنوبی و ارتفاعات شرقی استان در ساعات بعدازظهر تا شب با رشد ابر احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت همرفتی (محلی) دور از انتظار نیست.

راستگو اضافه کرد: جهت باد متغیر، در نیمه شمالی استان بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی و در نیمه جنوبی استان بیشتر جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از روز تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۴۲ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۵۷ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۲:۰۵ دقیقه خواهد بود.

نظر شما