شناسهٔ خبر: 35660584 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای استفاده از کارت‌های شخصی سوخت

میزان سوختگیری با کارت جایگاه‌ها کاهش می‌یابد

وزیر نفت: باهدف تشویق مردم به استفاده از کارت هوشمند شخصی، مقدار سوخت گیری با کارت جایگاه‌ها کاهش می‌یابد

صاحب‌خبر -
بیژن زنگنه در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، که چه تمهیداتی برای استفاده بیشتر مردم از کارت هوشمند سوخت اندیشیده شده است، گفت: کاهش مقدار سوخت‌گیری با کارت سوخت جایگاه‌ها کاری است که باید در این زمینه انجام شود.
<div id="video-display-embed-code_4005231"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2536436/4005231?width=350&height=250"></script></div>
وی در پاسخ به این پرسش که سوخت‌گیری با کارت سوخت جایگاهداران به چه مقدار می‌رسد؟ گفت: ۱۵ تا ۲۰ لیتر خواهد بود که به‌زودی در جایگاه‌ها اجرایی می‌شود. البته تاکید می‌کنم این موضوع به معنای سهمیه‌بندی نیست و هر فردی با کارت شخصی خود می‌تواند به هر مقدار که می‌خواهد سوخت دریافت کند.
وزیر نفت با اشاره به اینکه کمتر از سه تا چهار درصد خودرو‌ها که شامل کمتر از یک میلیون نفر می‌شوند، کارت سوخت در اختیار ندارند، تصریح کرد: تقریبا برای همه خودرو‌های کلانشهر‌ها کارت سوخت صادر شده و کارت هوشمند سوخت برخی افراد در باجه‌های پست مانده است که باید آن را دریافت کنند. سامانه‌ای هم در این زمینه ایجاد شده تا با مراجعه به آن متوجه شوند کارتشان در کدام باجه پست است.
زنگنه افزود: روزانه تقریبا ۳۵ هزار کارت جدید برای کسانی که کارت سوخت خود را دریافت نکردند، صادر می‌شود و همه صاحبان خودرو تا پایان مهر کارت هوشمند سوخت خواهند داشت، اما باید از آن استفاده کنند.
وزیر نفت در پاسخ به اینکه کیفیت بنزین عرضه شده در تهران را چطور ارزیابی می‌کنید؟ تصریح کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین سازمان ملی استاندارد، طی توضیحاتی کیفیت این بنزین عرضه شده را تائید کرده‌اند.
وزیر نفت که پس از امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت گوره - جاسک در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره این طرح گفت: هر چند رقم کلی این قرارداد برای صنعت نفت رقم بزرگی نیست؛ اما این رقم برای شرکت‌های داخلی عدد قابل توجهی بوده و از سوی دیگر، این قرارداد جزو یک پروژه بزرگ است.
وی ادامه داد: کمتر از یک سال و نیم دیگر، حدود نیمی از این طرح به بهره‌برداری می‌رسد که در ادامه آن، شاهد طرح احداث پتروشیمی و پالایشگاه در منطقه جاسک خواهیم بود و به این ترتیب می‌توان گفت: این اقدام، محوری‌ترین کار دولت برای توسعه منطقه جاسک بوده است.
وزیر نفت با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور، شاهد تولید ورق‌های عریض مقاوم در برابر گاز ترش هستیم، اظهار داشت: پیش از پایان دولت دوازدهم، نفت و میعانات را به جاسک می‌رسانیم و در همین حال، ۲۰ مخزن نیز توسط یک شرکت داخلی که برنده مناقصه بود، در حال ساخت است و ما نیز موظف هستیم، نیاز‌های سازندگان داخلی را همانند ارز برطرف کنیم.
زنگنه به سفر خود به روسیه نیز اشاره کرد و افزود: برای شرکت در مجمع بین‌المللی انرژی و نشست وزارتی مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (جی پی سی اف) به روسیه سفر می‌کنم و در مسکو با آقای نواک، وزیر انرژی روسیه، درباره همکاری‌های دو طرف گفتگو خواهیم کرد.
وی درباره اینکه آیا مشکل ایجادشده در صادرات نفت عربستان تاثیری بر صادرات نفت ایران داشته است، اظهار کرد: نه. من از ابتدا هم گفتم عربستانی‌ها به دلیل سیاسی خیلی بزرگ‌نمایی کردند، به‌هیچ وجه اوضاع این‌گونه که عربستانی‌ها بزرگنمایی کردند، نبود.

نظر شما