شناسهٔ خبر: 35647288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هواي تهران سالم است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- هوای تهران در هفتمین روز مهر 98، با شاخص کیفیت 90 در شرایط سالم قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز یکشنبه (7 مهر 98) برقراری شرایط جوی آرام همراه با ازدیاد تردد خودروها سبب تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر شده و در برخی مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.
به‌تدریج، تغییر شرایط جوی در طول روز و همچنین افزایش سرعت باد سبب پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوا شده، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید احتمال می‌رود که در برخی مناطق مستعد گسیل گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را پیش‌رو داشته باشیم.
همچنین با روند کاهش دما و ناپایداری‌های جوی در آغاز فصل پاییز، شکل‌گیری آلاینده ازن محدود شده و طی امروز و روزهای آتی وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران از لحاظ آلاینده ازن در شرایط مطلوب قرار خواهد داشت. با کاهش سرعت باد در اواخر وقت یکشنبه و کاهش ناپایداری جوی، در ساعت اوج ترافیک شبانگاهی تجمع ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دوراز انتظار نخواهد بود.
با تداوم شرایط جوی آرام تا صبحگاه روز دوشنبه (8 مهر 98) با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. با افزایش نسبی سرعت باد و رشد ناپایداری جوی تا بعد از ظهر دوشنبه، پراکندگی آلاینده‌ها سبب بهبود نسبی در کیفیت هوای پایتخت خواهد شد اگرچه در برخی مناطق شاهد آسمان غبارآلود خواهیم بود. با کاهش میزان ناپایداری ناشی از کاهش سرعت باد در ساعات پایانی دوشنبه و ازدیاد حجم ترافیک سبب خواهد شد مجدداً بر غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق افزوده شود و به تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

نظر شما