شناسهٔ خبر: 35644421 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توزیع روزانه 20 هزار پرس غذا در شهر نجف

استانداری تهران با راه‌اندازی آشپزخانه در شهر نجف روزانه 20 هزار غذا توزیع می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی، انتظامی استانداری تهران در سومین جلسه شورای اداری استان تهران اظهار داشت: اقدامات لازم در خصوص پیاده‌روی مراسم اربعین از سوی استان تهران انجام شده است و اصل پذیرایی ما در شهر نجف باید انجام شود. 

وی افزود: ما با مسئولان شهرهای نجف و کربلا جلساتی را برگزار کرده‌ایم و مسائل و اقدامات برای حل مشکلات مورد پیگیری قرار گرفت.

معاون امنیتی، انتظامی استانداری تهران ادامه داد: ساماندهی پارکینگ طبقاتی نیز با فرمانداری شمیرانات است و در مرز نیز آشپزخانه‌هایی درنظر گرفته شده که حددود 20 هزار غذا را روزانه توزیع می‌کنند و همینطور در صحن حضرت زهرا(س) نیز براساس بازدید استاندار، امسال 6 آشپزخانه دایر می‌شود که روزانه 17 هزار غذا را توزیع خواهیم کرد. 

گودرزی افزود: کلاً در پیک جمعیتی 85 هزار غذا در بین زائران توزیع خواهد شد. 

معاون امنیتی، انتظامی استانداری تهران افزود: قطعا امسال حجم کاری ما در نجف بیشتر است و شهرداری تهران نیز همکاری خوبی را با ما داشته است. 

وی اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 3.5 میلیون نفر جمعیت در مسیر رفت و آمد مراسم پیاده‌روی اربعین باشند و باید کمک‌حال زائران باشیم. 

* روزانه 6 هزار تن زباله جمع‌آوری می‌شود

در ادامه، علیپور مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران نیز گفت: مدیریت پسماند با مشارکت همه دستگاه‌ها قابل انجام است و در همه جای دنیا طرح کاهش تولید پسماند شروع شده و در دستورکار ما نیز است.

علیپور افزود: در حال حاضر کمتر از 6 هزار تن روزانه پسماند جمع‌آوری می‌شود. 

وی ادامه داد: تهران 8 هزار و 116 ساختمان اداری دارد که ارائه آموزش‌ها برای این ساختمان‌ها درنظر گرفته شده و روزانه 400 تن نیز پسماند خشک جمع می‌کنیم. 

انتهای پیام/

نظر شما