شناسهٔ خبر: 35642046 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــار

صاحب‌خبر -
ژورکائف برای اطمینان از حضور زنان
در ورزشگاه به ایران می‌آید
یک هیأت تحقیق از سوی فیفا برای نظارت بر دیدار 18 مهرماه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج و کسب اطمینان از حضور زنان در ورزشگاه آزادی تهران به ایران گسیل خواهد شد و یکی از اعضای آن یوری ژورکائف، ملی‌پوش سابق فرانسه و عضوی از تیم فاتح جام ‌جهانی 98 است. ژورکائف در فاصله کمی تا این سفر گفته است؛ وظیفه‌ ما ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی در صحنه فوتبال در سراسر جهان است و در این ارتباط باید زمینه حضور زنان در استادیوم‌ها در خاورمیانه از جمله ایران را فراهم آوریم. حضور ما به‌منزله نشان دادن قاطعیت فیفا در این زمینه است. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا نیز یک هفته پیش‌تر گفته بود به ‌وی اطمینان داده شده در دیدار ایران با کامبوج شرایط حضور زنان در استادیوم تهران فراهم خواهد شد.

صعود وفایی به نیمه نهایی اسنوکر قهرمانی جهان
رقابت‌های اسنوکر قهرمانی جهان در بخش حرفه‌ای‌ها صبح جمعه در چین پیگیری شد و حسین وفایی در مرحله یک چهارم پایانی این رقابت ها با کسب پیروزی 5 بر 3  مقابل «جوی پری» نفر 17 رنکینگ جهان راهی نیمه نهایی شد. وفایی امروز (شنبه) در مرحله نیمه نهایی به مصاف «مارک ویلیامز» نفر سوم رنکینگ جهان می رود.

عضویت در فدراسیون جهانی هاکی پس از 100 سال
مجمع عمومی فدراسیون جهانی هاکی روی یخ، پنجشنبه در ایتالیا برگزار شد و فدراسیون جهانی هاکی روی یخ بعد از گذشت بیش از 100 سال ایران را به عنوان جدیدترین عضو این فدراسیون در بازی های زمستانی معرفی کرد.

چهارمی ایران در مسابقات جهانی وزنه‌برداری
تیم ملی وزنه‌برداری که با 10 وزنه بردار در مسابقات قهرمانی جهان تایلند شرکت کرده بود با یک طلا، 2 نقره  و 3 برنز در رده چهارم جهان قرار گرفت. رضا دهدار یک طلا و یک برنز (دوضرب و مجموع) گرفت و سید ایوب موسوی در دوضرب موفق به کسب مدال برنز شد. همچنین علی میری در (دو ضرب و مجموع) به مدال های برنز و نقره دست یافت و حافظ قشقایی موفق به کسب مدال نقره دوضرب شد. تیم‌های چین، بلاروس و کره‌جنوبی در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند. در بخش زنان نیز تیم ایران که برای نخستین بار در رقابت‌های جهانی شرکت کرده بود، با 50 امتیاز در جایگاه 47 دنیا قرار گرفت. گفتنی است در این مسابقات، لاشا تالاخادزه وزنه بردار دسته ۱۰۹+  گرجستان بیشترین رکورد دوضرب که با  ۲۶۳ کیلوگرم در اختیار حسین رضازاده بود را شکست و موفق به مهار وزنه ۲۶۴ کیلوگرمی شد.

دبیر: کشتی ما از دنیا عقب است
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی صبح جمعه میهمان برنامه «رکورد» بود و درخصوص موضوعات روز کشتی صحبت کرد. او با تأکید بر اینکه سرمربیان تیم ملی تا المپیک به کارشان ادامه می‌دهند، گفت:«به آنها اعتماد و اعتقاد دارم و از آنها خواسته‌ام برنامه‌شان را تا المپیک ارائه کنند. مسابقات جهانی قزاقستان نشان داد کشتی ما از دنیا عقب است. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که سوریان عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی شود. من برای مدال المپیک هیچ قولی به وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ندادم.»

2  پله سقوط فوتسال در رنکینگ جهان
سایت فوتسال ورلد رنکینگ جدیدترین رده‌بندی‌ این رشته را اعلام کرد که فوتسال ایران با 1643 امتیاز از رده 3 جهانی به پنجم نزول کرد و همچنان تیم اول آسیاست. براین اساس، برزیل، اسپانیا، روسیه و آرژانتین در جایگاه های اول تا چهارم قرار گرفتند.

دربی مادرید؛ دوئل زیدان و سیمئونه
امشب در مهم‌ترین مسابقه هفته هفتم لیگ فوتبال اسپانیا، اتلتیکومادرید از ساعت 22:30 در مترو پولیتانو از رئال پذیرایی می‌کند. تنزل بارسلونا تا رده ششم جدول و ایستادن رئال 14 امتیازی و اتلتیکوی 13 پوئنی در رده‌های اول و سوم جدول دیدار امشب شهر مادرید را حساس‌تر کرده است. زین‌الدین زیدان که تا همین 10 روز پیش تا مرز برکناری پیش رفته بود با دو برد متوالی شرایط بهتری یافته است. در سوی مقابل دیه‌گو سیمئونه آرژانتینی چشم به درخشش شاگردانش دارد. کوکه، هافبک ملی‌پوش این تیم ابراز امیدواری کرده که اتلتیکو بتواند طلسم شکست ناپذیری رئال در مترو پولیتانو را بشکند: «بنزما و ادن آزار بازیکنان بسیار خوبی هستند و کروس را هم دوست دارم اما فکر می‌کنم امسال رئال در سطحی پایین‌تر از همیشه خود ظاهر شده و این فرصتی خوب برای پیروزی و صدرنشین شدن مجدد ماست.»

نظر شما